Filatelista

52

U 1972. godini, Džrodž Nojbert (George Neubert), konzervator muzeja na Oklandu (Kalifornija) ponudio je Kenu Pridmanu samostalnu izložbu. Fridman je odabrao projekat izložbe koji bi trajao godinu dana (One Year – One Man Show), pozivajući pristalice da se dopisuju sa njim posredstvom Muzeja. Poziv za učešće na izložbi počeo je korišćenjem spiskova umetnika pa sve do obične publike. Završna apoteoza bio je Omaha Flow Systems koji je organizovao Ken Fridman u »Džoslin Art Muzeju« (Joslin Art Museum) u Omahi (Nebraska) u proleće 1973. godine. Izložba je postala najveći projekat mail arta. Na hiljade poziva su upućeni korišćenjem mas media na regionalnom, nacionalnom i međunarodnom nivou U »Džoslin Art Muzeju« je primljeno više od 20.000 objekata. »Omaha Flow System“ je postao uzor za mail art izložbe. Od tada pa do danas, izložbe su ostajale otvorene prema svim osobama i transformacijama mail arta zadržavajući samo globalne forme. Svako delo poslato na izložbu treba da bude i izloženo i nijedan žiri ne može da vrši selekciju primljenih dela. Sva izložena dela, prema ideji razmene, postaju vlasništvo koordinatora izložbe. Učesnici dobijaju raspoloživu dokumentaciju (liste umetnika koji učestvuju, katalog i sl.)

Možemo se podsetiti fijaska međunarodne izložbe mail arta »xThen and Now Mail Art« koju je organizovao dr Roni Koen (Ronny Cohen) u »Franklin Fernisu« (Franklin Fumace) u Njujorku februara 1984. godine na kojoj nisu poštovana uobičajena pravila izlaganja mail arta, jer se selekcijom radova želelo da izloži »Umetnost« (Art) u mail artu.

/E Yo ПЕР id IE Yuu OE Ти #/6#7 56 ти ЈЕРТ ФФЕ I'/L o от JILU HATE Ye

д и 1 “

~ LA] :: |B + Ми. |

Bi e ла }e<

Me. ~ a Na

.