Gledišta

pero zubac

IDEJE I FTKS-IDEJE II

CIK PRO ET CONTRA

Jedan nedeljni list kome niko u početku nije predviđao dug vek iz dana u dan stiče sve više privrženika i već danas spada među najtiražnija naša glasila. Počeo je skromno, neupadIjiv, bledunjav, šaren i prenatrpan, da bi veoma brzo prerastao svoje rane okvire povećavši format, broj stranica, a i broj čitalaca. Reč je o ČIKU, fenomenu omladinske štampe, listu koji je za nepune dve godine smogao snage da ozbiljno tiražom pripreti Areni, već godinama našem najtiražnijem listu. Tek je nešto više od godinu dana kako je CIK, najpre CIK POGODI, zakoračio na naše prenatrpano i prešaroliko novinsko tržište, a danas, tako bar piše, ima oko 400.000 tiraža seđmično. Čim li to on tako pleni savremenog čitaoca?

ČIK KAO ZABAVLJAC

Prvobitni naslov CIKA (CIK POGODI) jasno je nagovestio osnovnu ideju izdavača: napraviti list koji će prevashodno biti zabavljač, ugodno skraćivati vreme čitaocu raznim enigmatskim igrarijama, upitnicima, testoviraa, kvizovima, vicevima, karikaturama, zabavnim igrama i sl. U njegovom zaglavlju je pisalo „30 sati zabave 50 para.” Međutim, CIK je brzo promenio lice. Sve više se trudio da uz zabavIjača bude i informator, da svog čitaoca redovno izveštava o velikom i šarenora svetu mladih, da se lako i bez prezanja prilagođava zahtevima čitalaca koji su u pismima tražili da ČIK piše o svemu što mlade interesuje, da postane prvo i pravo naše glasilo mladih. Pre svega, inicija-

782