Gledišta

tiva za pokretanje CIKA nije potekla od mladih gnevnih entuzijasta, kakvih u našem novinskom svetu ima premalo, već iz komercijalnih pobuda grupe karikaturista i humorista JEŽA, ne baš mladih, koji su sa puno volje i umešnosti uspeli da od jednog, na prvi pogled mrtvorođenčeta, stvore veoma interesantan, raznolik i čitan list. Trebalo je pre svega imati „kliker” i opipati bilo savremenog mladog čitaoca, a to nisu uspeh ni DŽU BOKS, ni FILM NOVOSTI ni mnogi koji su nameravah da opčine dugokosog ih mini čitaoca interesovanjem za njegovu problematiku. CIK je od prvog broja znao šta hoće i dosledno utirao put sve jačem i širem uplivu na čitaoca, trudeći se da teme 0 kojima piše budu što opštije prirode i samim tim pristupačne širim slojevima mladih Ijudi, koliko elek tr ičarima, toliko i mladim radnicima i seoskoj omladini. ČIK je, pre svega, zabavna revija za mlade, pratilac i informator svih događaja koji mlade mogu da interesuju, tumač i interpretator bita, hipi-pokreta, mondenskih novotarija muzičkih bumova; popularizator poznatih filmskih i muzič k i h imena, izvrstan zabavljač raznim horoskopskim, enigmatskim i čikpogađačkim drangulijama, maher za sva škakljive oblasti iz seksualnog života mladih, dušebrižnik sentimentalnih i tobože izgubljenih mladih pismopisaca, savetodavac u svim oblastima, posrednik u upoznavanju mladih iz svih gradova, pronalazač dvojnika poznatih lič nosti, sveznadar intimiteta svetskih zvezda svašta pomalo 1 za svakog ponešto. Već od početka bio je napadan zbog kiča, podilaženja „nižem ukusu", svaštarenja, mada su sve kritike bile pisane sa povišenom temperaturom (Front, Student, Susret), bez dublje analize profila i fenomena CIKA, s mnogo paskvilnog a malo argumentovanog. Kritičari CIKA su isticah njegov atak na niske instinkte prosečnog čitaoca, njegovu površnost i praznoslovnost, povlađivanje ispodprosečnom nivou ukusa, ali mu nisu priznavali vrednosti koje je od prvog broja imao. Uistinu, CIK je umeo da nabija tiraž škakljivim temama, ali su njegovi tekstovi iz serije Dosije o prostituciji bili ozbiljni, anketa o seksualnom životu omladine veoma uspela, njegov tretman pomografije ispravan i bez mnogo ilustroi Van j a. U proturanju kiiširane golotinje belosvetskih lepojki CIK je bio mnogo umereniji od nekih naših listova koji pretenduju da budu ozbiljni. Međutim, kritika je propustila da CIKU skrene pažnju na neke manje važne rubrike koje mogu konstantno da zatupljuju mladog čitaoca, kao što su, na primer, Ličnosti od A do Š gde naši umetnici, poznata imena, ispadaju smešni u svojim raisaonim naglabanjima o pojedinim slovima, Save tini odgovori puni dušebrižničke patetike nad Iju-i bavnim jadikovkama mladih pismopisaca, nakaradni strip o Robinu, Betmenu, Supermenu i Akvamenu (mada human u osnovnoj ideji), horoskopske praznovernosti, totalno nekritički izbor poezije i sl. CIK nije nikada nedzbiljan pri tretmanu bilo koje važne teme, ali mnogo stranica posvećuje nevažnim dogodovštinama,

783

IDEJE I BI'KS—IDEJE II