Građa za srpsku istoriju našeg vremena i životi najznatnijih poglavica ovoga vremena

пи

ин

172 МАЛП ОДВРАЋАК НА МАЛП ОДГОВОР Г. ВИДАКОВИЋА

63

о

Овдље има и лажи и истине: а) да сви, коп не пишу Славенски, пишу по правиламљ бабе Омилане, то е лаж»: то Г. Кенгелацљ нити е рекао нити е мнслро: Ако ли намљ не вђруе Г. Свфтилникљ псподђ кревета, а онљ нека пшта Г. Кенгелца, па ако Г. Кенгелацљ рече да е онђ тако мвелто, онда ће онљ видети, како ћемо ми бранити Србски езБЕљ и одљ Г. Кенгелца, као и одљ нфга. 6) Да сви, кон не пишу по правиламљ Грамматическимљ (као н. пр. Г. Свђтилникљ), пишу по правиламљ бабе СОмилине, то е истина : то е Г. Кентелацљ ммелто, и то е рекао. Као да овде Г. СОвђтилникљ мисли, да само Славенскти езнељ има Грамматическа правила ! Нека намљ онљ покаже кон езнељ на овоме свјету безљ Грамматически правила, осимљ овога нђфгова Славено Сербскаго езмка (но и онљ опетђ има правила бабе Смилане, 7. с. како ко оће). Како намљ се види, Г. Свђтилникљ тоштђ не зна управо, ко е баба Смилина (премда се врло добро држи н%зинн правила). Баба е Омилана велика господња, кол држи школу Славено-Сербскаго езмка. Н%зина се школа особито тимљ слави, што се у нло само одрасли и учени моди примало, и што е баба Смилана тако добра пи милостива господа, да Кодљ нђ нема друге ни треће класе, него су све ем!ненси. Макарљ кош у другимљ школама све бмо у другон и у трећоп класи, кодђ нђћ опетђ може бнти емтненељ. Нбзини дљацвг немало другп правила, осимљ екуса (свакти свога). Кодљ Нђ се не може погртешити: какогодђ ко рече, пили напише, онако е добро: кодђ нђ свакти све зна. Зато е ноћ пш надђенуто овако лјепо име (Смилана), што се одма смилуе на свакога, п што у нђноп школи, мфето виргаза, стоп кита смила. То е баба Омилана: а остале наше све бабе говоре по правилима Грамматическимђ, као и старци. А што Оремачке бабе говоре деде, деверљ, девопка, време и истерати, а Ерцеговачке деде, дљеверљ, древоика, време п цишћерати, то е напманђ; и то е све по Грамматическимљ правилима (а што ни драци бабе Смилине не равумпо, ни есу бабе криве). Него бн мн ради знати, ко су то Палим | кое Г. Свђтилникљ споминђ сљ таквимљ презрђнемљ'% У одговору на прву рецензпо казао е, да онљ не пише книђиге за Пике: изђ тога Омемо рекли да ШПици нпесу Срблви! А овдђе опетљ каже, да бабе у Ерцеговини и у Лбникот говоре деде, дљеверз, деевопка, вргеме п чшћерати! Да Г. Овђтилнивкљ нте овако велик моралиста, филозоф», родолобацу п политикљ: паљ