Jadranska straža

по.мораца и другнх намештеника паробролских предузећа. Сакупљени повац враба ce улагачи.ма ла би и сами могли гралити за себе властиту xyliy, a ол добити на рачуну штсдиошша даје фпиансијска средства за полизаже Дома за старие поморце. DANSKA Erodavi п ras premi Broj brodova u raspremi uslijcd krize dosegao je 36 sa cca 84.000 br. reg. tona.

ОПЋА ПОМ. ПИТАЊА

U potreba znaka SOS na brodovima u opasnasli Da bi se izbjeglo zloupotrebljavanje znaka SOS u slučajevima, kada ne prijeti ni brodu ni posadi ozbiljna opasnost. engleska pomorska uprava uvela je novi znak X.X.X., koji se ima upotrebljavati u slucajevima. kada je brodu u opasnosti potrebna asisteneija, remorker ili draga koja pomoó Znak X.X.X. ima prvenstvo pred svakom dragoni emisi jom osim pred emisijom SOS. za koji su i dalje ostali na snazi nepromijenjeni propisi u pogledu njcgove ncodložive i brze emisije. (Vidi Pravilnik službe pridodat međunarodnoj radiotelcgrafskoj konveneiji, élanak XXI, Pomorski godišnjak za 1928 godinu, II godište, strana 389). Direkcija pomorskog saobraéaja obavijestila je zanimane pomorske krugove putem pomorskih lučkih vlasti i štampanjem odnosne oknižnice u Pomorskom godišnjaku za 1930 godinu (IV godište, strana 520). Prijaia o nezgodi na morn treba da je pažljivo sas tari јепа Kojom pomnjom treba da zapovjednik broda zabilježi u brodski dnevnik i da prijavi sudu ili javnom bilježniku. luckoj ili konsularnoj vlasti, nezgodu na moru (koju treba da potkrijepi i svjedočanstvom od nekoliko članova posade) a koju (prijavu) vrši u svrhu protesta proti dogadajima nastalim tokom putovanja za sve stete, koje bi mogli da pretrpe brod (ili terct), kao i zato, da od sebo odbaci svaku odgovornost u skičaju nezgode ili sudata sa drugim brodom, ncka nam posluži slijedcći primjer, koji Baltička i Bjclomorska konfereneija saopštava kao opomenu svitila zapovjcdnicima brodova.

Neki je brod ukrcao na palubi u Lizabonu malu količinu pluta u omotima za Genovu. Na dolasku u Genovu zapovjednik je učinio prijavu o nezgodi na moru u kojoj je izjavio da su za vrijeme putovanja veliki valovi plakali palubu. Kada je iskrcano pluto, ustanovIjeno je da nema pet omota. Primalac je za ovaj nedostatak tražio otštetu, ali je njegovo traženje odbio otpremaé (agent) broda, jer da je po odredbama konosmana roba putovala na rizik krcača. Na to se je primalac robe obratio sudu u Genovi, koji je bio mišljenja, da se

izraz »shiped on deck at shipper's risk« ne odnosi samo na kreanje robe na palubi nego i na dužnost krcača da se uvjeri, može li se ncki gubitak ili neka šteta, koja je nastala za vrijeme putovanja, pripisati odgovornosti zapovjednika. Ako iz prijave o nezgodi na motu ne proizlazi da je more ponijelo sobom dijelove tereta ukreanog na palubi, mora za gubitak tereta, koji je nestao tokom putovanja, odgovarati zapovjednik broda. Zapovjednik je na to izjavio. da je za propust, da se u prijavi o nezgodi na moru upiše, jer je po svoj prilici

DUBROVAČKA PAROBRODARSKA PLOVIDBA

VOZMI

*) Od /. oktobra do 31. morta polazak iz /Colora u 13 dol. Erccgnovi 77* /5, odi. 14'30, dol. Dubrovnik 2 u 17. •) Prikljucak na brze vozove WìcrfPraha-Zagrcb-Splil BudaprslZagreb- Split. Beograd- Zagrvb-Spl-t i obratno. ’) / rikljucak na rnediinarodnc brze vozove. 4 ) Saobraèa samo od 1. aprila do 30. septembre. 5 ) Od 1. X. do 31. HI. poi. 17, poi. iz

vari u IN, dol. u Dubrovnik 2 u 3. — ') U prikljucku sa brzom prugom iz àpula. r7i*ljucak na prugu 3i4 za àpht.

KORtULA RACISIE: (kružna pruga) poi cct. 6. i 12. dot. S 05 l ) i 14'25. TICE : Račišče, Viganj. KuiiMt. 1 veza an brz. pruganio iz Dubrovnikn 2

KORCULA PRIGBADIBA (kruìna pruga) poi. pon. ut. pel 6 i 12 dol I 17'10. TltE: jut. pruga- Radiée, Vinoni i Kuèiitc, a podneuna i Prigradicu. ’) veza sa brzim prujania iz Dubrovnika 2.

DUBROVNIK 2-VELALUKA : Pol. is Dubrovnika ut. i cef 5. Vclaluka dol. ut. 17*45, êetvr. 16'30. Pour, srpct. 5; DubrovniK 2 dol. sr. 16’45: pct. 16'15. TIĆE : Sobru ut i sr., Pulacc êet. pet.. Trstcnik, Orchid, Korêulu, Zavalaticu ut. sr., Brno ut. sr., Prigradicu čet. pet. U Kurëuli ima vczu sa brzom orugom i: DUBROVNIK Ï-STON: Poi. pon. ëctv. pet. sub. 5, a u sr. 4*; Ston. dol. ëetv. sub. 9'50, pon. pet. 9~15,5r. 1(230*; Pour. 13; Dubrovnik 2 dut. sr. 19 30, êet. sub, 17 35, port pct. 17'30. TltE: U êet. ì sub.. Zaton, Koloêcp, 7 rsteno, Brscëinc, Lopud. Sipansku Luku i Siano; u pon. pet. Lopud i Sobru; sr. Lopud i Polaêc. •) Saobraéa samo od 1. IV. do 30. IX. SION-DUBROVNIK 2: Poi. dnevno osim ncdcljc u 4 t Dubrovnik 2 dol, ut. i pet. 7'55’) ost dune S 15 1 ) Pour. 13. Ston dui. ut. i pet 17'20, ost. donc 17'25TitE: ut. i pet. Siano. Sudurad, Lopud. Brscêinc, Tr sténo, Koloêcp i Zaton, a u ost. dune- šipansku Lu ku, Siano, Lopud. Trsteno, Orašac, Kol jeep i Zaton. ’) nriključak na sve brze pruge. CAVTAT-DUBROVNIK 1 : Pol. dnevno 6'30 i 13'30, Dubrovnik 1 dol. i 1430, pour. 12 i Cavtat dol. 13 i 20'30. TltE î Mlini i Srebreno. »TÖd 1. X. 31 Ш. pol. u IS'2 ) vexa na sve brze pruge ’) „ „ „ od 1. IV. 30. IX. KORiULA-ORESIC : poi. pon. ut. êct. pet. 5.15 i 11. Orcbic dot. S 35 i 11'20, povr. B'4o i 11.30, K&rêula 11 ' 8 ’) vcza sa brz. prugama 12 i 13- S 2

Brzc pruge KOTOR-DUBROVNIK 2-SPLIT-TRST Prega br. 1. Prega br. 2. | Pruga br. 3. I Pruga br. 4. 1, 2, 3, 4. Prega br. 1. Prega br. 2. Prega br. 3. Prega hr 4. Nidi. 16—') Pit. 3.rt KOTOR ERCEGNOVI Â Ncdj. 12— tel. 23.15 , 17.15') .. 17.30'1 » 4.15 4.30 . 10.-15 ., 10.30 „ 22. 21.45 „ 20—*) Pon. 8.30 tel. 8.30 1* 7.15 8.30 Sr. 8.30 DUBROVNIK S 8.Sub. 18 30 Sr. 18.30 - 19.18.30 Ncdj. 18.30 „ 12.20 „ 12.30 12.30 >1 12.30 KORČULA „ 11-15 14 30 „ 14.30 . 14.30 . 12.35 „ 12-15 »1 12.-15 1) 12.-15 . 14 30 JJ 14.15 . 14.15 14.15 » 15 -15 15.35 15-15 11.30 ., 11.30 . 11.30 . 1616— n 1611.15 1115 „ 11.15 . 15.70 » 15.35 — MAKARSKA . 11.50 . 11.35 — „ IS. 1818— 18.SPLIT 1 ) . 9 15 9.15 . 9.15 , 9.15 „ 18.15 .. 18.15 —. ., 8.15 8.15 — 111 11.Ppt. 11.r TRST’l r 1 P.-l. 15 30 Ut. 15.30 __

Brze pruge DUBROVNIK 2-BARI ₽rcga br. 5. Pruga br. 6‘) 5, 6. Prega br. 5 Prega br. 6’) Pon. 21.-<•) 111. 7,Sr. 21.-‘) Cel 7.V DUBROVNIK 2 À Ÿ BARI À Sr. 7.-’) Ut. 21.-') Pet. 7.- 7 ) Cel .21-

Kopiijle neide lulrije Jađranskc tt“ !

IBrzojavna adrcsa: „DRYDOCKS“, BLYTH TELEFONI: Blyth 301-302-303 i 304. [И DRY DOERS 8 Ml COMPANY, LIMITED. (Cowpen d. d. za brodogradnju i dokove) BLYTH, NORTHUMBERLAND. Brodograditelji, Opravljači brodova, strojeva i kotlova. Pet suhih - Br. 1 378 stopa X 55 stopa X 20 stopa 6 pal. dokova: Br. 2 320 „ X 55 „ X2O „ 6 „ Br. 3 480 X 60 „ X 22 „ 6 Br. 4 345 „ X 44 .. Xl7 „ 6 Br. 5 312 „ X 45 „ Xl9 ŠEST ŠKVEROVA ZA BRODOVE DO 10.000 TONA. Lukobran, električne dizalice, uredjaj za taljenje i pneumatski uredjaj, sidrište, tallona za mjed i drug! metal. NA LISTI ADMIRALITETA.

XI