Jugoslovenski Rotar

| ES) H AT PEA AK >POTAP CTBA

Шта је Ротари урадиог Шта ради> За оне, који мисле на напредак само као на кретање у фермацијама маса, а који се изражава у пропаганди и у делима џи тако званим покретима — за њих одговор неће бити дсвољно јасан. Али одговор сигурно неће бити тежак за сне, који су, пратећи његов развитак, као што ми то сада радимо, увидели стварну генијалност Ротарства. Ротарство не треба да буде узнемиренс, ако новине не истичу крупним словима, да је Ротари псмогао да се нађе лек за светске невоље или да се створи каква сасвим нова реформа за садашња светска зла. Ро= тарство ће добро урадити, ако продужи да говори ЏОН НЕЛСОН, људима: како треба да живе; али оно би дошло

претседник P. H. до распада и дес тешких дана, ако би покушало да

прича људима: како треба гласати.

Но Рстарство требало би да се забрине, ако његов рад не би давао нама све више и више активних иницијатора за здраво и паметно по“ слевање у нашим трговинским надлештвима и Тргсвачким Коморама или ако Ротарство не би довесдило све више ротара у редове несебичних друштвених пи спштинских радника, или у колико Ретарство мсже да утиче на јавни живст, ако оно не би ублажило и хуманизирало и учинило бсљим однссе између расе џи расе, и државе и државе.

И тако —_ видите — ваш ротар проналазио је оно, што су људи у социјалном животу једног простијег и ранијег друштва Бећ били нашли — а на име, да, кад ви у истини познајете људе, ви их видите из „близа и морате да радите са њима џ за њих, као п они са вама и за вас -— Jr Tako једна нова благост и један нови значај долази у човечанске „односе. А кад дођете доста близу људима — било вашим суседима, конкурентима или народима — тако близу, да можете разумети њихове тешксће и невоље, а не посматрати само њихове успехе — ви ћете моћи оценити значај добре старе француске изреке: „знати све „значи: опростити све" — јер када знате све, разумете све, а разумевање је почетак мудрости.

У кратко речено, Ротарство је предвидело једно велико поље за примену једног новог — здравијег индивидуализма. Ми смо видели незгоде, које су се десиле у једном свету, који је био склон да мисли и да делује у масама; видели смс недсстатке производње у маси, BHдели смо рђаве последице од антипатија маса. Ми усвајамо у масама; тип се узбуђујемо у масама; ми идемо у рат у масама.

Можда је најјачи корак, који је до сада био учињен за разоружање човечијег разума, као и за разоружање народа, билс схватање, које је све више расло, у свету, као и у ротарству, да су народи само збирови појединаца, да нису то народи, који тргују једни са другима, већ фирме и појединци, и да — у крајњој анализи — у самом судару битке, то нису народи, већ појединци, који убијају један другог · · · ·

На тај начин сва узбуђења и сва организација и све трошење вре-

3 = АЛЕН ee

Hactabak на следећој страни