JUS standardizacija
dati praktična uputstva u vezi sa orga nizacijom ove službe koja se mogu prilagođiti njihovim uslovima i potrebama i definisati ulogu medjunarodne standardizacije u ovom kontekstu;
- stuđijsku grupu za predstavnike razvijenih zemalja u okviru koje je trebalo analizirati rad postojećih službi informisanja i izneti probleme sa kojima se suočavaju u radu.
"Služba informisanja : "PR. — SERVICE" ne može nikako biti jedna uzgredna aktivnost. Jedna dobro organizovana "Služba informisanja" je odraz dobro organizovane Nacionalne organizacije za standardizaciju. Dobro razradjen program u okviru jedne takve službe pomaže da se postignu pozitivni i željeni rezultati u rađu u oblasti standardizacije" Ovim rečima je Generalni sekretar ISO-a, gospodin Olle STUREN otvorio ove "Studijske dane". "Morali bismo posmatrati Službu informisanja kao aktivnost koja daleko prevazilazi objavljivanje samo nekoliko kominikea za štampu ili jednog časopisa o standardizaciji" izjavio je Gospodin Sturen u svom daljem izlaganju. "U ovom ogromnom krugu ljudi sa kojima saradjujemo, mi smo svi, bilo da radimo na nacionalnom ili medjunarodnom nivou, dužni dđa objasnimo bilo kom zainteresovanom licu ili organizaciji, zašto postojimo, zašto đonosimo standarde. Baš zbog toga moramo biti sposobni da upoznamo svoje saradnike, sve zainteresovane, o metođama rađa i rezultatima koje postižemo. Svaka dobro organizovana "Služba informisanja? "PR" service" - morala bi da bude savetodavno telo uz one koji rukovode organizacijom za standardizaciju. Nijedna važna odluka ne bi trebalo da se donese bez konsultacije sa odgovornima iz ove službe" istakao je u svom daljem izlaganju g. Sturen. "Nesmemo nikada zaboraviti da je glavna uloga bilo koje organizacije za stanđardizaciju da donosi i objavljuje standđarđe. To je razlog postojanja jedne takve organizacije. Ako se ne donose ili ako se donose loši standardi organizacija će imati loš ugled. Niko od odgovornih u "PR" službi ne može da učini mnOgO Pprotiv ove loše reputacije. Ali zaista mislim da se jedna nacionalna organizacija za standardizaciju ne može zamisliti bez postojanja jedne takve "PR Službe" koja Je pozvana da da jasnu sliku o radu same Organizacije, da učini da njena aktivnost postane poznata medju zainteresovanima za standardizaciju, kao i u široj javnosti, da se shvati njen značaj a time će se i standardi koje donosi bolje primenjivati. Ti isti standardi su samo onda korisni ukoliko se primenjuju. Jedna takva dobro organizovana "PR Služba" omogućiće nam da postignemo ovaj jednostavan rezultat. Ovim rečima je završio svoje izlaganje Generalni sekretar ISO-a, gospodin Olle Sturen.
Nekoliko značajnijih navoda iz vrlo zapaženih referata saopštenih na plenarnoj sednici, mogu poslužiti kao značajniji zaključci odnosno preporuke svim
nacionalnim standardizacijama, članica-
ma Medjunarodne organizacije za standardizaciju ISO bilo da već imaju ili su tek u toku organizovanja jedne takve službe.
Gospodin Jacques LAURENT, direktor "Službe informisanja" u Francuskoj organizaciji za standardizaciju AFNOR je istakao u svom izlaganju da "uloga "PR Službe" nije privilegovana aktivnost jednog uskog kruga privilegovanih u okviru nacionalne organizacije za standardizaciju. Ona je nerazdvojni deo jedne takve organizacije i u njenom radu posredno ili neposredno treba da učestvuje čitava Organizacija za standardizaciju odnosno svi oni koji su u njoj zaposleni i to vrlo aktivno i sistematski. Svaki član kolektiva treba da bude spreman svakog trenutka da pruži pravu sliku o značaju i aktivnosti ove organizacije. Specifična uloga jedne dobro organizovane "PR Službe" je dobro uhodana koordinacija različitih načina informisanja koji joj stoje na raspolaganju, a do kojih je došla zahvaljujući dobrom načinu komuniciranja sa različitim sredinama sa kojima saradjuje (u okviru same organizacije i izvan nje) a na osnovu jednog dobro razradjenog programa koji se priprema unapred za svaku narednu godinu kome je cilj iuna– predjenje informisanja a na čijoj izradi saradjuju pored službenika "PR Službe" sve ostale službe koje su zadužene za unapredjenje osnovne delatnosti organizacije za standardizaciju a koji se usvaja na najvišem nivou jedne organizacije. Gospodja Yvonne Jackson - direktor "PR Službe" nacionalne organizacije za standardizaciju države Togo ističe u svom izlaganju da " ... jedna organizacija za standardizaciju ne može sebi dozvoliti da postoji bez jedne ovako značajne službe informisanja. Ovu službu treba ozbiljno shvatiti s obzirom da je njena uloga vrlo složena u okviru delatnosti kao što je standđarđizacija koja je jedna filozofska disciplina. U smislu tih postavki treba prići ovoj službi krajnje ozbiljno, pridđajući joj punu važnost
Prilikom zatvaranja ovih' studijskih dana gospodin B. Norbrink u svom izlaganju izmedju ostalog kaže:
- Na pitanje da li treba imati "PR Službu" u okviru organizacije za standđardizaciju treba odgovoriti sa velikim "DA". To je sastavni deo ove posve jedinstvene i složene aktivnosti. Da bi se što bolje organizovala jedna takva služba, treba izmenjivati iskustva i saradjivati sa kolegama iz drugih zemalja koji rade na istom poslu .....
Poruka jedne takve službe treba da bude informativna, ubedljiva - od nje zavisi da li će šira javnost shvatiti da je standardđdizacija nešto dobro a da su rezultati koji se postižu u rađu u okviru ove aktivnosti, korisni i pouzdani
/Prevod iz materijala ISO/
a aaa aaa ala aaa aaa aaa la a ala aa aa al O O O O O O _________ O n s —