JUS standardizacija
predloženo i da takav dokument predstavlja 03 seriju amandamana. tako da se sada u okviru Pravilnika br. 22 pored homologacije kaciga uvodi i homologacija vizira kacige;
ECE R.28 — prihvata se amandman sa izmenama u pogledu postupka kontrole serijska proizvodnie i promene granica nivca zvučnog signsla kod motocikala u odnosu na snagu motora;
Prihvata se uvođenje novih tipova sijalica H83 i HB4;
— prihvata se dopuna za sijalice kategorije P21W;
— DOnovO preispitati predloženi postupak koritrole saobraznosti serijsks proizvodnje snodno dokumantu TRANS/SCI/ /WP 29/R.316/RBev. 1;
— prinvataju se izmene za sijalicu kategorije H2;
ECE R.48;531i74— kako se uvodi nova kategorija uređaja (širokougaoni katadiopteri) u Pravilnik br. 3 to sa stanovišta ugradnje rreba dopuniti ove pravilnike. Oko nacrta novog pravilnika o svetlima za vožriju po danu bilo je dosta diskusija i velikin polemika pa je zakljuičeno da ss nacrt vrati na razmatranje ekspsrtima GRE Iradi korekcije | rezmotri situacija oko ugradnje takvog iuređaja sa stanovišta Pravilnika br. 48. Kako su stavovi inekih zemalja u stvari bili ,,veto”' na prihvatanje postojeićeg Pravilnika a posle neformalnog izjašnjavanja, predstavnici Švedske i Finske (sponzori za ovaj pravilnik)
in
O
mi
nu]
O)
l izjavili su da ugradnja ovih svetiljki neće imati obaveznu primenu u njihovoj zemlji pa je time bilo otklonje'no pitanje mogućnosti postojanja tehničkih barijera prilikom izvoza vozila u te zemlje. Stav SFRJ je bio da u dogledno vreme meteorološki uslovi geografskog pod'ručja na kome se prostire SFRJ ne zahtevaju postojanje takvog pravilnika.
Čian sekretarijata SC1 obavsstio je WP 29o trenutnoj situaciji oko uvođenja kompjuterske obrade podataka, pripreme dokumantacijgs za sednice WP 29, mogućnosti komuniciranja iIzmsću zemzlja potpisnica Sporazuma O homologaciji i sekretarijata WP 29, preuzimanju i slanju Pravilnika putsm disketa. Prezentiran je određeni materijal i predstavnici vizda su zamoljeni da ih eksperti, njihovih zemalja, prostudiraju i daju komenitare ili sugestije. Dobijeni matsrijal (o sistemima SGML i EDIFACT) su dati Službi za AOP u SZS-u.
Na polju međunarodne harmonizacije u oblasti kočenja \svetlosnih uređaja i bočne zaštite vozila konststovano je da postoji minimalna saglasnost koja bi dala mogućnost početka usagiašavanja propisa iz ovih cblasti.
Predstavnik SSSR-a informisao je WP 29_da od 1. januara 1990. godine će se primenjivati pravilnici br. 9;34;60.62;68;73;78;79 i 83 u SSSR-u.
Od grupe eksperata za opštu bezbednost zatraženo je ida razmotri predlog klasifikacije motornih vozila do\stavljen od grupacile OICA, a da eksperti grupacije ICITA pripreme predlog o periodičnoj kontroli vozila ikoja će biti ukijučena u Rezoluciju o drumskom sao\braćaju SR.E.. 1)·i dostave ga na razmatranje za sledeće :zasedanje WP 29.
92 _______________ KC Standardizacija 1989./br. 7 — 12