Kolo

собности, тако да сваки талентовани млади и амбициозни занатхгија има приликв да св уоаврши у тој струци. Сем тога школа јв узела на себе и један благодаран и врло хуман задатак с обзиром на ратне прилике у којима жи-

вимо. Она пружа војницима повређеним у рату као и ратним инвалидима могућиости да се оспособе за нова завимања, ако своја стара не могу више да врше. У толико је значај овв школв већи и њеио деловање благотворније. X.

6) Парочити наставници предају ученицима занатске школе та• козвано теориско цртање. Поред осталог архитектурско цртање, перспективу и ДР. Ратни инвалиди-каменоресци могу, после завршеног курса, да посТапу теХнички црТачи. 7) Под надзором стручних наставника раде школоване ткаље. Оц њих се тражи стилски и квалитетно савршен рад.

индустрије, добило је новог потстрека и нове изгледе за будућност. Поготово у Немачкој где се занатству сада посвећује највећа пажња. Узор новом заватству су дела старих мајстора којима се и данас још увек дивимо. Центар ових нових настојања у Немачкој је Школа за занатску уметност у Шарлотенбургу код Берлина са својим многобројним оделењима. Ту јв оделење за каменоресце и вајаре, керамичаре, кујунџиске радове у сребру и злагу, за коваче и грађевинске браваре који раде уметничке радове. Ипак омер је за целу школу јединствен: да се ученици оспособе за квалификоваи, стручни рад, да стекну пуну самосталност у раду са довољним практичним и теоретоким знањем тако да б« по положеном нормалном испиту могли да наставе своје студије и да постану мајстори-уметиИци, ако за то имају воље и талента. Велика пажња, поред беспрекорног техничког знања посвећује се развијању укуса и смисла за лепоту. Течајеви у појединим оделењима могу се у главком прекинути, ако то захтева практичан рад у запослењу. Услов за примање у школу је полагање пријемног испита. Од тога се изузима једино керамичарско оделење, за које је довољно да ученик докаже своје цртачке и уметничке спо-