Kolo

9

1Л еМа човека па свсту Кота Лису задититЛи уотеси Јттш Т, ^ // овоме рату. Иако ратује већ неводико годша са чушшшко* Кином, Јапан је за релативно кратжо време освојио огромн* пространства у Тихом Океану довољна да образује велшсу далеко« источну империју. У многоме дутује Јапан своје успехе васпитањг своје омладине. Јапанска омладена васпитава се у духу строге национадие дисцишшне и поштовања традиција, па ипак на модерншс принципима. У Јашшу се прихвата све ново и модерио, а не одбацује старо што је добро. У томе је његова моћ и снага.

1) Физичком васпитању омладиме посвећује се У Јапанц пајвећа пажња. Слика прикалује свакодпевну гимнастику једне девојачке школе у Токију. Гимнастика се изводи, разуме се, тачио по европском узору. 2) Стара јапанска уметност прављења букета од цвећа негује се у свим школама. Свака млада Јапанка пре ступања у брак посвећена је у ову интересантну уметност која развија смисао за хармонију и лепоту. 3) И поред најмодсрнијег васитања јапанска женска омладина остаје верна традиционалпој народној ношњи. ШаЦени кимоно од чисте свиле и широки појас „оби" главни су саставни део те ношње коју модерне младв Јапанке носе код куће и приликом великих празника. 4) Одржавање старих јапанских традиција и светцња основно је начело васпитања јапанске омладине. Као што се на слици види, питомице једне више девојачкв школе у европским хаљинама са побожношћу разгледају прастари будистички храм — пагоду, у Кини. 5) И мушка омладина се васпитава у Јапану у духу поштовања националних традиција. Млади јапански ђаци, ученици једне европеизиране школе разгледајв, на излету, једну старојапапску светињу