Kolo

16

гра ... Чаробна реч која заноси срде још најранијој младости... Сан о игри је маштање пуно дражи, лепоте, сјаја. Балет је по|>ед музике најблиставија звезда на небу уметности. То је чаробна моћ која складним покретима праћеним музикбм одвоДи у царство најдубљих осећања ... Али, колико је. нанора потребио да се 'етвори складност покрета или скокова и да се од свега тога створи једна целина која .треба да пренесе гледаоца у зачарани живот! До иашег века у игри је било запоФтављено изражавахве осећања кроз поЈсрет и мимику. Својим дилетаитизмом Исадора Дункан ствара модерну уметничку игру кроз коју се приказује проживЈБавање. За њом следе миога имена ко'ја доводе модерну игру" до савршенства -и стављају је на достојно место у уметности. Радмила Цајић је претставник модерног Јправца игре у нашој уметности. 1Бси сгил јвахтева да се кроз мимику и покрет потнуно изрази душевио проживљавање п ј да се створи логика свих покрета. Свака

игра мора бити као песма у којој се чује и разуме свака реч. Школа Радмилв Цај ић ствара подмладак који ће бити већ усавршен када у другим земљама буде у развоју. Мале девојчице неуморно вежбају; труде се да"" им ск<&е буде што елегантнији, окрет што бржи. Маштају о бвом првом наступу пред публиком; најзад и" тај ;дан долази; нестрпљиво чекају да њихова тачка дође на ред; тада почињу игру. Пресрећне, са осмехом на уснама прелазе преко позорнице, лебде у ваздуху слично лептиру... Играју сложно — то су највише вежбале; имају исте покрете, исте хаљине; све личе једна на другу. А оне би тако радо хтеле да се издвоје, да буду запажене свака на'свој начин. Али оне су још недорасле да би преживљавале и дав^ле изграђен облик својим осећањима. Груни одраслих се препушта да изграђују свој стил, своју оригиналност. Школа даје правац, а ученице према свом темпераменту и схватању изграђују своју особеност. Са пуно воље и полета одлази млада

Два строга критичара: педагог и огледало

Завршпа фаза играња (Онизмци: А. СимићЈ девојка у школу да упозна све нач:ине и средства којима се постиже савршенство покрета. ПрилазА" групи већ упућених играчица и ложудно прати сваки њихов покрет, Најзад, час напредне групе је завршен; балерине пролазе поред нових као поред пепознатих људи. На упућена питања често не дају никакав одговор као да би хтеле да сачувају неку тајну храма богиње Талије; а уметнички дух не познаје никаквв нерешене тајне.

Почетнице ступајус пред велико огледало и бИрате покрете своје наставнице. Уциру своје очи на њу као да би хтелв по изразу њеног лица да "провере тачност својих покрета. Али наставиик уметноста уме да прећути. Зна и да похвали некога који ничим то не заслужује па чак ш оне које немају ничег у себи уметничког а често ни саме не знају зашто при* лазе овом зачараном кругу нежних уметничких душа. Игра је уметност младости; а младост више него ико осећа сву иравду и лепоту. Пристрасност учител;а, ствара бол у души младим бићима чије васпитање проткано нитима разумевања и схватања уметности. Потребно би било увести у свакој балетској школи часове теорије и историје уметности, јер је мали број ученика упознат еа најлегш.том науком и филозофијом живота — историјом: уметности. Приступати једној ствари а не познавати њен постанак, развој и суштину значи исто што и клесати мермерни кип чија је унутрашњост тропнта: једним дубл-»им ударом расиала се ттело л <\ч,о.

Младе играчице вежбају и марљиво оаде. Љупке, талентоване са пуно вол->е и можда скривене амбиције, понекад претерано скро^не и иовучене, чекају да буду заиажене; чекају да се оствари сан да другом ирикажу своја осећања кроз покрете. Чекају да и њих уброје у онај зачарани свет, покрет који већ вековима одушевљава свет и одводи гд- у земљу чаробних лепота... Иванка Леко

Златан накит

тепихе и еве златие и сребвпе предмете купује и највише плаћа

»Град — Равно« Масарикова 4. Теп. 28-035. (Папата официрска задруга).

1-2

Домаћице!

У оскудпди квасца, при мешењу свих теста као и проје не заборавите да употребите „КОКИК". Оао је најсигурнији и најјевтинији начин. Добива се у свим колонијалпим трговинама. Влиага обавештења даје:

Агентура »Златибор« Београд, Београдска 3/1, телефон 26-728.

38337. 1-2

Злашан накиш.

БРИЛИЈАНТЕ и ДИЈАМАНТЕ у Вашем интересу прво понудите фирми „ШАЈКА" која ће Вам бесплатно процеиити и по споразуму одмах откупити »ША ЈК А«, Кн. Павла 50 38038|

ЖЕНСКЕ ЧДРДПЕ

НАЈВРЖЕ И НАЈСОЈШДНШЕ ПОПРАВЈБА П0П0В — КРАЉА МИЛАНА 17. 38640, 1-2

П А Ж Њ А!

П А Ж Њ А !

Продавцима златног накита ае продајте пи једног парчета Вашег златпог накита, драгог камеи а и златпих зуба док потпуно не би били 'упућепи у њихову стварну данашњу вредност. Зато ако већ продајете понудите свима купцима а на послетку у Вашем је интересу да поиудите и позпатој фирми „Б Р И Л И Ј А Н Т" која ће Вам платити одмах по највишој дневној ценп или ће Вам бесплатно и стручно проценити. »БРИЛИ ЈАНТ« Београд, Папипупска упица 6, Дорћоп, Дорћопска пијаца, тепефон 28-706. 38036, 1-1