Markov manastir
57
Даље у овом циклусу приказан је Исус Христос пред првосвештеником Аном у његовој палаши (слика 56). Исус Христос 16 хе стоји кротко и везаних руку поред једнога стола. Иза њега је гомила књижевника, старешина и фарисеја. Један од слугу
замахнуо је руком да удари Исуса. Један од
Слика 65. Васкрсли Христос јавља се мироносицама.
Христов, а Петар уздигнутим шакама и гла
лажних сведока указује на Христа. Иза стола, на коме је хартија, нож и огарђапшт (отармапа (ћеса) у коме се држе стилови), стоји првосвештеник Ана, старац дуге браде, у широкој горњој хаљини, и раздире доњу хаљину у широком и гневном гесту.60) С леве стране Ане је једно лице, можда други сведок. Сигнатура је: Беденк вмук пркд Пнкна. Позадина слике је зид са базиликалним кулама, што имамо и на идућим сликама овога циклуса.
Иза ове сцене наставља се даље без прекида као на једној слици историја страдања Спаситељевих, и долази Трикрашно одрицање св. апостола Петра (слика 56. и 57.). Једно одрицање приказано је изван зида и двора, напољу код врата према Јов. 18, 16, и ту једна слушкиња вратарка пита Петра показујући руком на њега, да није и он ученик
вом нагнутом на лево одриче. Друго је одри-
цање код ватре. Око ватре седе два војника, а трећи што стоји указује на Петра кажипутом, који је раширио руке у знак одрицања. С десна Петру код овог одрицања стоје
две женске, од којих једна указује на Петра код ватре. Треће одрицање је код врата. Једна слушкиња показује Петру руком Исуса Христа, а Петар шири руке и одриче се. Изнад Петра код ватре, а ван дворишта иза зида, видимо Петра наслоњена левом руком на зид, а десном на лицу, како горко плаче. Поред њега петао на стубу кукуриче. Сигнатура слике је: Три одкркжене Петроко.
Исус Хрисшос пред Кајафом. Исус стоји поред стола везаних руку, а иза њега су Јудеји. Један од слугу замахнуо је руком да удари Спаситеља. Првосвештеник Кајафа, дуге браде, раширених руку, стоји иза стола, на коме су опет хартија, нож и огарбшапшт. Сигнатура: ПШрнкедоше 121 пркд Камфа (слика 57).
Даље прелази циклус страдања са јужног зида у храму на источну | страну зида који дели храм од при- | прате, који је зид на стубовима. На целом овом зиду у једном појасу је мали подциклус од четири слике | Исус Христос пред Пилатом (слика || 58). Исус Христос је као у неком | прозору са сигнатуром ХЕС, у левој руци држи свитак, а десном гестом пропраћа свој говор са Пилатом. Сигнатура је нејасна, а свакако ће према
Слика 66. Покољ Витлејемске деце.
даљим сликама овде бити илустровано оно место из Јов. 18, 31; Мат. 27, 11; Лук. 23,
3, где Пилат пита Христа: „јеси ли ти цар
јудејски“, и Христов одговор. Пред Христом
59) РПатешђегв-Бав о, Пас! де Апнашез, Т, ЈУ, р. 1511. 60) Према јеванђелској историји, када је Исус био пред Аном, о чему говори само јеванђелист Јован, није Ана раздерао хаљине, но Кајафа када је Исус био пред њиме и пред синедријем (Мат, 26, 65; Марк. 14, 63). Ово дерање хаљине
првосвештеника Ане је према тадањим иконографским обрасцима, које је
в, О;датоп-5ећајег, 201,
дошло до израза и у светогорској сликарској књизи,