Moj život i rad
134
јемо ове јастучиће н да постигнемо начин фа;рикације који нам се учинио да даје у свима приликама најбоље резултате. Одлучисмо се за машину од четири цилиндра која се ставља у покрет бензином али коју затим тера петролеум. Најмања тежина на коју смо трактор могли свести не кварећи квалитет материала била је 12000 кгр. Осим своје улоге у вучи, требало је да трактор у циљу што је могуће веће корисности, буде тако састављен да би се могао кад ннје употребљен у у пољу уиотребити за терање машина, додавањем једног каиша. Укратко хтели смо направити један апарат творац енергије истовремено снажан и еластичан; то смо и учинили.
Трактор за многоструку употребу. Наш трактор се не употребљава само за орање, дрљање, окопавање, жетву: он служи такође као машина за вршу, тера стругаре, млинове и друге апарате, вадикорење, оре снег, служи за све послове где је потребна енергија осредње снаге, од стригања оваца до штампања новина. Ставили смо му тешке завоје за вучу по путу, клизаљке да се креће по шуми или на леду, изгубљене точкове да иде по прузи. Упознали су нас са двадесет пет разних начина да се тај трактор употреби, и вероватно има још и других. Механизам трактора је још простији него механизам аутомобила, а израђује се на апсолутно истоветан начин. До те године, нисмо имали згодну фабрику, те нам је посао био ограничен. Први трактори били су конструисани у нашој фабрици у Дирборну, која данас служи за пробну радионицу: није била довољно