Moj život i rad
135
пространа за уштеде које произлазе из производње на велико. Тешко је било у осталом увећати, јер смо имали намеру да тракторе производимо у Црвеној Реци, где смо баш довршавали једну зграду. Фабрика из Црвене Реке данас је потпуно опремљена за производњу трактора. Рад се врши апсолутно истим редом којим иде производња аутомобила. Сваки део се ради у једној засебној радионици, и чим буде готов иде на преносни апарат који га води на почетну тачку склапања, и редом до краја. Све се преноси аутоматски, и нигде није употребљен квалификовани рад.
Милион трактора годишње. ="Фабрика је удешена тако да може производити један милион трактора годишњелЈТај број се надано постићи, јер свету данас више но икад требају извори енергије јевтини и згодни за сваку употребу. Сада је публика навикла на машинерију, а треба извући све користи које ова може дати. Као што грјм ре.кап, наши први трактори ишли су у Енглеску. У Сједињеним Државама почели смо их продавати 1918. године, по цени од 750 долара. Идуће године, услед повећане цене коштања. продајну цену смо подигли на 885 долара. Али средином године, могли смо се поново вратити на првобитну цену. 1920. године продавали смо их по 790 долара. Идуће године били смо довољно упознати са фабрикацијом те смо могли почети да спуштамо цену, најпре на 625 долара, а 1922. године, кад је наша фабрика из Црвене Реке у велико радила, цена је пала на 395 долардб Све ово показује. како методична организација производње утиче на цене. Као што ми није могућно предвидети до које цифре ће пасти цена аутомобила, нисам у стању