Moj život i rad
ударцем. Идући радник само извија слободни крај. И једанидруги једвастигну да ураде одређен посао, а пут се окреће и носи апарат даље, и доноси други апарат у истом стању у коме је стигао претходни. На крају живог пута, аутомобил је готов, затим стиже, тако нсто готов, следећи аутомобил. И тако редом. До тада, магнето са воланом склапали смо по обичном методуГЈедан радник вршећи сам све радње око монтирања, могао је да склопи тридесет пет до четрдесет апарата за девет часова рада. То је нзносило око 25 минута од једног склопа. Рад који је он сам вршио би подељен на двадесет девет радника; те је склапање сведено на тринаест минута и десет секунада. Доцније смо висину покретног пута повећали, за 20 сантиметара, како се радници не би морали! савијати при раду. Самим тим усавршетком свели\ смо време склапања на 7 минута. Нови огледи у брзини кретања покретногплатна допустили су да се склоп врши за пет минута.. У кратко, ево шта смо постигли: захваљујући методском истраживању, један човек сам је у стању данас да сврши више посла него што су могли урадити пре неколико година четири човека. Мало времена после тога направили смо исти оглед на оквиру. Најбоље што смо могли учинити до тада јесте да оплату (оквир) склапамо просечно за дванаест сата и двадесет минута. Покушали смо да костур крећемо помоћу једне жице и једних колица дуж пруге од 100 метара дужине. Склапачи су путовали заједно са оквиром и узимали су потребне делове са гомила дуж пута.
58