Narodna milicija

интересу одржања Мира у свету. Међутим, већ прва седница Савета показала је да ће са решењем свих питања ићи теже него се очекивало због опструкције претставника. Совјетског Савеза докле се у Савету безбедности буде налазио претставник куоминтаншке Кине. обје овас како, допринело томе да неке капиталистичке земље, чланице Савета безбедности, одгоде признање народно-демократске владе Мао Це Тунга, омогућујући куоминтаншком преставнику да и надаље седи у Савету, Даљи развој овог догађаја јасно указује на то да је решење легитимног права кинеског претставника сада најважније питање које условљава приступање решавању основних питања која се налазе на дневном реду Савета безбедности. Победе кинеске народне револупије, образовање владе Мао Це Тунга, потпун крах куоминтаншке власти и протеривање из Кине последњих претставника, Чанг Кај Шека, те признање владе Мао Це Тунга од стране великог броја држава међу којима се налази, поред Југославије, и половина. земаља — чланица. Савета безбедности што све значи признање новог стања у Кини, — јасном недвосмислено говори о томе да кинески народ у Савету безбедности једино има право да претставља делегација коју је одредила демократска влада НР Кине, Али — због непријатељског става пет држава — чланица Са“ вета, безбедности — према народно-демократском режиму у Кини, претставници пропале куоминтаншке клике још увек седе у свим органима ОУН, |

Као што је изјавио југословенски претставник др Беблер, задржавање куоминтаншког претставника, који више не претставља никога, у најважнијем органу ОУН, а отсуство правих прететавника највећег народа света, крњи потребни ауторитет Савета безбедности и онемогу“ Нава његов даљи ефикасни рад. Дискусије вођене о со: вјетском предлогу да се одузме право куоминтаншкој делерацији да и надаље претставља кинески народ, пока“ зале су да је немогуће оспорити чињеницу да је »суверена воља кинеског народа. изражена у стварању НР Кине и образовању народно-демократске владе«, те се гласање од стране капиталистичких земаља — чланица, Савета, безбедности да у Савету и надаље остане претставник Куоминтанга, може једино тумачити тако да су се оне при“ том руководиле равловима идеолошког карактера. Промена, кинеске делегације у ОУН не би се могла назвати пре“ ееданом, јер општепозната ствар да је у ОУН неколико пута долавило до промене делегација после измене влада, у појединим земљама, чланицама ОУН, и то није изазивало никакве тешкоће ло процедуру тако и по сам развој рада ОУН,

Међутим, кад.је дошло на ред кинеско претотавништво, праве се разне потешкоће и налази се мноштво изговора и формалних аргумената; за задржавање куо“ минтаншке делегације гласају и оне земље које су при“ знале владу Мао Це Тунга, што сведочи о томе да се међународни империјаливам тешко одриче својих намера, према Кини, пако је сасвим сигурно да ће се тековине народноослободилачке борбе кинеског народа морати при“ знати и да ће до искључења куоминтаншког претставника, ипак морати доћи, а да ће место Кине у ОУН заузети претставници који изражавају суверену вољу кинеског народа.

У оваквој ситуацији, кад се, и поред историске чињенице о коначној победи народно-демократске револуције, кинеском народу покушавају причинити било какве пакости и онемогућити му да своју суверену вољу изрази преко својих легитимних претставника, — јасно је да је света дужност свих пријатеља кинеског народа да се боре против оваквих покушаја и увођења овакве праксе у Организацију Уједињених нација, А то се може најбоље постићи ако се борба за праведну ствар кинеског народа поведе у самом Савету безбедности — активно,

а Н6 опструкцијом, која, практично, не доприноси никакве користи праведном тражењу кинеског народа и стварно одуговлачи искључење куоминтаншког делегата из Савета безбедности, Изражавајући вољу народа Југославије и став Владе ФНРЈ, југословенски претставник подржао је захтев НР Кине да се куоминташка делегација отстрани из (авета безбедности и пружио је активну подршку совјетској резолуцији у том смислу, остајући и надаље у Савету безбедности и настављајући борбом да се куоминтаншка делегација што пре отстрани из органа ОУН, дајући на тај начин активну подршку оправданом захтеву владе НР Кине.

Пошто су прететавници Совјетског Савеза одбили да, ин надаље учествују у раду органа ОУН, пропаганда, Информбироа окомила се на став Југославије због тобожње »лицемарности« у подршци захтеву Владе НР Кине, подвлачећи сасвим неубедљиво »принципијелан« став совјетoke делегације. А како изгледа »принципијелан« став совјетеке делегације баш по кинеском питању најбоље говори чињеница да је совјетска делегација на четвртом редовном заседању ОУН, иако је постојао захтев владе Мао Це Тунга да се куоминтаншкој делегацији забрани даље учешће у раду Генералне скупштине, учествовала у раду овог заседања заједно са куоминтаншком делегацијом, није напустила. због тога Генералну скупштину и њене закључке није због тога прогласила незаконитим, (»Илегалним« је прогласила само избор Југославије у Савет безбедности, да би, баш на питању кинеске делегације, кад је требало констатовати колико је ' чланова Савета гласало за отетрањење куоминтаншке делегације признала, да је за тај захтев гласала и Југославија и тако признала »легалност« Југославије као члана Савета, безбедности). Међутим, Совјетски Савез, сада одједном повлачи своје претставнике од даљег рада у органима ОУН, јер не могу да седе »за истим столом са куоминтаншком деле“ гацијом« и оправдава тај став као увек »доследно принципијелан«. Сасвим се оправдано поставља питање зашто је Совјетски Савез баш сада, по кинеском питању, заузео овако »принципијелан« став и чему треба да послужи његова, опструкција у органима ОУН: Ближа будућност свакако Бе то показати. Колико је став совјетске делегације У ОУН увек »доследно принципијелан« довољно је поменути случај Грчке. И ондашња, Демократска влада генерала Маркоса такође је тражила да се делегацији атинoke владе одузме право прететављања грчког народа У ОУН, али Совјетски Савез због тога није напустио ниједан орган ОУН. Историја жалоснога завршетка. ослободилачке борбе грчког народа најбоље говори шта значи и кад совјетска дипломатија, примењује »доследно принципијелан« став. Кинеско питање, јасно, није грчко питање. А да ли отсуство совјетеких претставника, из органа Уједињених нација користи напредној ствари кинеског народа или доприноси заоштравању односа са осталим земљама које још нису признале Мародну Републику Кинуз Очигледно је да ово само штети интересима ки неског народа, јер се због оваквог става Совјетског Савеза одуговлачи са признањем нове кинеске републике од стране осталих земаља света, омогућава се даље учешће куоминтаншкој делегацији, која не претставља, никога, да и надаље седи у ОУН, а на дипломатском пољу, објективно, слаби НР Кину. А све то намеће закључак да се Совјетски Савез својом политиком опетрукције у органима ОУН не руководи интересима међународне сарадње — толико прокламоване од стране совјетских претставника — а најмање интересима кинеског народа, него својим властитим интересима, претпостављајући их интересима. кинеског народа коме је у овом тренутку потребна, највећа помоћ на дипломатском пољу да учврсти свој међународни положај и да у Уједињеним нацијама буде 84ступљен од стране правих претставника који ће с пуним правом моћи да изражавају суверену вољу кинеског народа.

29