Narodna milicija

Привредни значај покрета за превожење већих терета на нашим жељезницама

'

Попут грађевинара, рудара, металаца и осталих, и наши жељезничари покренули су и развили покрет за високу продуктивност рада. Само за неколико месеци након што су земунски машиновође одпочели да са једном локомотивом превлаче возове тешке по две, три, четири, па и пет и шест хиљада тона „овај покрет се је проширио скоро на све ложионице наше земље. Овакво брзо реаговање наших машиновођа показује да је покрет за превлачење тешких возова пошао правилним путем.

Први резултати локомотивеких бригада које су превукле возове неколико пута теже него што је био досадашњи пресек оптерећења локомотива, дали су иницијативу за развој новог облика такмичења међу жељезничарима. Ти успеси су показали да се уз свестрано залагање и бољу организацију посла могу оборити све старе норме. Већ само појединачне радне победе локомотивеких бригада из ложионица у Земуну, Загребу, Љубљани, Окопљу, Вниковцима, Лапову и у другима донеле су велике материјалне користи нашој земљи. Али то није једина, нити највећа, корист овог покрета. Превлачење тешких возова омогућило је да, се расположивим, парком локомотива повећа превозна моћ наших жељезница. Знатно се повећало коришћење постојећег колског парка, јер се скраћује задржавање кола у ранжирним и техничким станицама. Знатна корист покрета за превлачење тешких возова састоји се у томе што се је повећала пропусна моћ наших

пруга и станица. Превлачењем тешких возова, осталим гранама наше привреде стављене су на расположење ве-

лике количине угља и осталог мазива које су досада, тро"шиле жељезнице. И на крају, већ после првих победа, локомотивских бригада, које су превукле тешке возове, знатно су растерећене наше станице које су досада скоро по правилу биле закрчене разноврсном робом. Превоз робе и материјала, потребног за остала предузећа, знатно је убрзан, а. то је од неоцењиве користи за нормално извршавање планских задатака у нашим предузећима која су међусобно повезана,

Велики значај новог покрета на жељезницама лежи и у томе што је он поникао одоздо, што су његови иницијатори људи који свакодневно. воде борбу за савлађивање тешкоћа у нашем транспорту, а који је даназ много већи него икада раније. Овај покрет јасно показује да су жељезничари у нашој земљи спремни да уложе све своје снаге за испуњење огромних задатака у тоанепорту, једној од најважнијих карика за успошно извршење задатака петољетке.'

Овако велики резултати покрета жељезничара могли су се остварити само ва то што се он у рекорднем вре-

у

мену омасовио и што су се у њега укључили железничари скоро евих ложпионица. Наша привреда добила, је огромне, скоро неоцењиве користи, пошто се више мање скоро све локомотиве оптерећују за неколико стотина тона тежим возовима. ;

Земунским машиновођама припада част што су први почели превлачити возове неколико пута теже него шт) су то раније чинили, а машиновођама љубљанске и винковачке ложионице служи на част да су превлачење тешких возова увели као сталан систем у раду, као праксу свих машиновођа ових ложионица. Колективи ових двеју ложионица дали су обавезу да ће за једну четвртину повећати оптерећење локомотива. Сада љубљанске и винковачке

> ложионице свакодневно превозе по неколико хиљада тона

терета више него раније. На, овај начин учињен је велики корак напред ка бољем и бржем извршењу планских за: датака на нашим жељезницама.

Путем којим су пошли радни колективи ложионица У Бинковцима и Љпубљани сада иду колективи многих ложионица, у земљи. Многи радни колективи ложионица дали су сличне обавезе. Многи су се обавезали да ће ложионица, као целина. превлачити за 20, 30, па и 50%, теже возове него што су досада превозили, |

Већ сада, само неколико месеци развијања оБог покрета, превлачење тешких возова донело је управо за дивљујуће резултате. Дневно се уштеђује неколико упљада тона угља, десетина тона мазива. Хиљаде људи који су раније радили без одређеног радног времена, по 15 и више сати на дан, сада је добило могућност да, ради онолико колико то народна држава Законом одређује.

Пре годину дана наши жељезничари дали су обавезу да ће задатке из Прве петољетке извршити за 4 године. Овај најновији покрет за превлачење тешких возова створио је све услове да они заиста, не само изврше оно што су обећали, него и да тај датум помере на 29 новембар Ha Дан републике у овој години. То је неоцењива хорист коју наши жељезничари дају својој социјалистичкој домо вини у њеним настојањима да се што пре изгради у моћну, економски јаку земљу. ;

Масован покрет машиновођа за превлачљљње тешких возова показује колико је развијена свест наших жељезничара, колика, је њихова љубав према својој социјалистичкој

домовини. Он показује како је чврета њихова решеност да и поред свих тешкоћа истрају до коначне победе. Наши

жељезничари показали су клеветницима наше земље да њихови планови о стварању привредног и политичког хаоса у новој Југославији и даље остају као мехури сапунице, који се лако разбијају.

15