Narodna skupština
законима упореди, па о њима извештај савету поднесе, с образложеним мишљењем, како да гласи саветски закључак, наводећи, у колико је потребно, законске прописе, на којима своје мишлење оснива. У извештају мора се навести по актима све што може послужити обавештењу, и што утиче на то : како да се предмет реши. Чпан 11. Светске секције или поједини известиоци, предају своје извештаје председнику, који их ставља на дневни ред. Члан 12. Кад се саветовање одпочне, саветник кад хоће да говори, иште и добија реч од председника. Гооорпик је дужан придржавати се предмета о ком је саветовање, и управљати се по прописима пословнога реда, а нпко му не може утицати у реч. Ко противно томе уради, председник има право, да му говор прекине, и то да му примети, а по потреби да га на ред опомене. Саветнику, који је опоменут на ред, допуштено је да се објасни. Ако би саветник и после опомене на ред, продужио свој говор, у оном истом правцу због чега је на ред опоменут, председник може предложити Савету, и овај решити, да му се о томе предмету реч закрати. Члан 13. За време саветовања и претреса може сваки саветник и писмено своје мисли и своје разлоге прочнтати на састанку и то записнику придати. Члан 14. Председник изриче, кад је саветовање о неком предмету исцрп вено. и кад треба приступити гласању. Но ако који саветник изјави жељу да се претрес и саветовање продужи или одложи, па већина саветиииа на то пристане, онда председник саветовање наставља или одлаже. Ако у току саветовања неки саветник иредложи, да се прекине даљи претрес, јер је саветовање о нредмету исцрпљено, па већпна на то пристане, председник прекида претрес, и објављује да се приступи глас.ању. Члан 15. II р едседник ставља питање, о коме ће се гласати. Сваки саветник, коме се учинп питање нејасно или непотпуно, може о томе чинити своје примедбе. Председник тада питање објашњава, или га друкчије поставља Кад се гласање једном отпочне. не може се више на ново упуштати у претрес саме ствари, нити се могу правити у примедбе на стављено питање. Исто тако не допушта се саветнику одустанак од датог гласа иод изговором, да је питање друкчије разумео. Члан 16. Кад се при претресу неког министарског предлога види, да већина саветника друкчије посматра ствар, но што гласи предлог, или кад неко од саветника изјави жељу, да чује усмена објашњења министрова о предлогу, и већина на то пристане, претрес се о томе извештава и гхозпва да дође на састанак савета. У првом случају ако министар Наппсмено изјави, да пристаје на закл>учак савета, савет и без присуства министрова решава предлог. У другом случају предмет ће се решити, кад министар на састанак дође, или кад наступи случај иредвиђен чланом 76. Члан 17. Савег може тражити у појединим предметима обавештење од стручњака. Надлежни министар дужан је упутити Савету или саветској секцији тражене или означене стручњаке Члан 18. Кад је на саветском састанку министар, о чијем је предмету претрес, њему се првенствено даје реч, кад год затражм. Члан 19. По свршеном претресу каквог предмета, приступа се гласању и тада сваки саветник на стављено питање одговара речима ^за" и ((Против." Нешто треће, што не би било за или против, не допушта се. Члан 20. У седницама саветским решава се апсолутном већином гласова. Решење је саветско оно, за шта гласа половина и један више од нрисутних чланова. Ако два разна мпшлењс, имају јеонак број гласова, онда је оно мишлење усвојено, за К0 ј е је гласао председник, или онај који га заступа Члан 21. Кад председник објави резултат гласања, саветници који су остали у мањпни имају права тражити, да се њихово одпојено мишлење у заиисник запише. Но чим се пређе на други предмет саветовања. мли чим се састанак закључи, нема више места одвајању мишљења. Члан 22. Кад се у загпн^нику чије одвојено мишлење излаже, само се они разлози у записник оележе, који су навођени у току саветовања. Сваки саветник може и сам своје одвојено мишлење написати, али и тада само оне разлоге може навести, које је за нреме саветовања наводио. двојепа мишлења прилажу се записнику, и морају се прочитати у исто времекад и записник. <лс нрочитаног и усвојеног записника, одвојена мишлења не нримају се,