Narodna skupština

-4-

2

већи ; него што је Скупштина одобрила, као и да се закључи зајам, који Скупштина није одобрила. или већи, или под тежим условима, но што ]е Скупштина одобрила. 2-о. Кад повреди 200. чл. Устава т. ј. кад премапотпише Краљев указ којим се српска војска ставља у службу стране државе. или страној војсци допушта да заузме српско земљпште нли да пређе преко њега« без претходног одобрења Народне Скупштине. 3-е. Кад противно чл. 56 Устава изврши Краљев указ, који надлежни одговорни мпнистар није премапотписао. Члан 8. У свима осталим случа]евима министарске одговорности, мпнистри ће се казнити лишењем звања и губитком грађанске части Члан 9. Поред крпвичне одговорности, за дела која овај закон иредвиђа, министар је и грађански одговоран за штету, нанету било држави, било појединпм лицима. Члан 10. Одговорпост министрова у случајима, које казне чл. 5. и чл. 7. под 1-о. овога закона не заклања од одговорности и казне подручне органе, који су дотичну наредбу министрову извршили. Према томе казниће се као саучесник министров истом казном, којом се и министар казни, сваки орган државне, окружне, среске или онштинске власти, који иомогне да се повреди чл. 119. Устава, или да се извршн наредба министрова, противна одредбама изборнога закона којима се ујемчава слободна употреба бирачкога права. ДЕО ТРЕ^ЦИ Поступак при оптужби. Члан 11. Предлог да се министар оптужи мора се учинити наппсмено и мора изложити сва дела за која се министар оптужује (чл. 133. Устава). Члан 12. Кад предлог оптужбе чини Крал,, тај ће предлог цремапотписати Председник Министарског Савета. који ће га за тим непосредно предати Државноме Суду. Члан 13. Предлог оптужбе из средине Народне Скуиштине морају потписати најмање двадесет посланика. Члан 14. Председник ће овакав предлог одмах на првој седници по пријему, пре него што се пређе на утврђени дневни ред, прочитати Народној Скупштини у јавној седници, и наредитл за тим, да се он наштампа и разда посланицима. а Ако Скупштина друкче не одлучи, предлог оптужбе ставиће се на днсвни ред кајдаље за 10 дана. од дана предаје председнику. Члан 15. Онтужени министар биће позван Д1 на дан, у који је претрес иредлога оптужбе ^дређен, поднесе Народној Скупштини своју писмену или усмену одбрану. Скунштина не може ^ешавати пре него што саслуша ову одбрану, или утврди да је оптужени министар позван да се рани, али се није хтео бранити Члан 16. По свршеном претресу, Скупштина ће најпре, тајним гласан>ем, решавати о простом прелазу на дневни ред. Оптужени министар, ако је посланик, не може узети удела у решаваљу. Члан 17. Ако Скупштина већином гласова присутних посланика реши прелаз на дневни реД, ггредлог оптужбе је одбачен и неће се моћи никако више понављати Ако пак Скупштина не прими прелаз на дневни ред, приступиће се претходном ислеђењу над оптуженим министром, и у том циљу изабраће се одмах истражни одбор од 12 чланова, којн ће извршити извиђај и ноднети о њему извештај Скупштини у року, који му је она одредила. У овај одбор не може ући ни један од иослаиика, потписаних на опгужби. Члан 18. Истражни одбор бира себи из своје средине нредседника и известиоца. Одбор не решава то кад је нрисутно најмање седам чланова. Он саслушава оптуженога министра прибавља сва потребна обавештења о делу м вршн у опште сва права и све дужности истражнога судије. Одоор може преносити своје иследничке иослове на своје иоједине чланове. Члан 19. У року, који је Народна Скупштина одредила, а који се, на захтев одбора, може и продужити, известилац одбора прочнтаће извештај о свршеном ислеђењу у јавној скупштинској седници и предати га председнику заједно са свима актима.