Narodna skupština
26 ~
НАРОДНА САУПШТИНА
30
JI таи Зе
Шта су радили часници општине кртинске, какви су били у своме раду, то се може утврдити ако се поднесе тужба суду, а ја ћу са своје стране лотпомоћи да се дође до законског права, ако је чије право било угрожено.
Што се тиче обреновачкот капетана и ових шамара, ја сматрам да треба да га увмем у одбрану.
Председник Вершфикационог Одбора, Драг. Т. Вавић. — Какве то има везе са вашом одбраном 2 :
Мих. Р. Радивојевић. — То су клевете и ја морам да их одбијом. Ничим до данас није утврђено, да је капетан шамарао људе у канцеларији.
Председник Верификационог Одбора, Драт. Т. Васић. — Али то није никаква лична ваша одбрана, нето туђа.
Мих. Р. Радивојевић. сами идете на то, да се омета посао. (Милош Трифуновић: Какве то има везе са вашом личном одбраном, што се каже да је капетан шамарао неке људе) Немој ти, Мишо, бити овде као неки пандур. (Жатор). |
Председник Верификационог Одбора, Драт. Т. Васић. — Молим вас, IT. посланиче, говорите у смислу своје личне одбране.
Мих. Р. Радивојевић. он упада у реч,
Председник Вершфикационог Одбора, Драг, Т. Вавић. — Изволите товорити, али немојте само товорити о ономе на што немате права,
Ви ту ништа лично нисте нападнути, кад се каже да је неки кашетан ударао неком шамаре.
Мих. Р. Радивојевић; _ дар ја незнам шта је лична одбрана 2 Дакле, ја сам сам лично тражио, да се Министар увери о томе, је ли капетан учинио какву повреду своје дужности или не, али ја сам уверен, да то није истина, и да је та неистина потекла баш од самог посланика т. Томића; да је он ишао на то, да ствар тако представи т. Министру Унутрашњих Дела.
Председник Верификационохг Одбора, Даг. Т. Вавић. — Има реч гр, Милан Марјановић,
Милан Марјановић, — Тосподо, кад се прочита извештај ВериФикационор Одбора, онда је за свакога чиста и јасна ситуација, да су представници владине странке у ВериФикацноном Одбору и ако правници окренули леђа и правној науци и позитивним законима. Ја жалим што се десило да су могли правници из владине странке поред појединих жалби, да донесу закључак, како жалбе нису доказане, како наводи нису доказани и како преко тих навода треба прећи. У толико је више за жаљење што су тамо људи који су наставници правних наука на великој школи,
Ја сам прочитао нарочито -текст жалби, које су изјављене на избор посланика у округу пожаревачком и у вароши Пожаревцу. Шрочитао ca доказе који су тамо именовани и зато се чудим, Да је могао ВериФикациони Одбор, већина владина дати мишљење да наводи, тамо изнесени, нису ничим доказани, те их зато п не узима у оцену. Сувише се чудим, да је одбор смео рећи, да се пнтересовани треба за задовољење, за са-
= Вит Председниче,
Па видите, да ми
—
бо
тисфакцију да обрате суду. ВериФикациони Ољо Hi као и Народна Окупштина мора да зна, да су с) 70
две ствари, две судије, две надлежности. Јељ је надлежност судска, да буди за материјалну у но вреду закона, а сваком је слободно да се 0000 | суду, јер му то до воље стоји, али, друга је те ој
лежност Народне Скупштине да она суди, јејцој Народна Скупштина други судија и друкчији {HP дија. Народна Окупштина по изборном закону | HO и по Уставу има права своје анкете. Она | БН права да истражује, да испитује, да ли су жалбог.6т наводи доказани или нису, имали доказа или HOH HI Окушштинска истрага води се по свима оним прооци ! сима који важе и за остале истрате. Ша, госиејиоо кад Скупштина доноси овде законе и решава, по • оп 1 законима по најбољем свом знању и умењу, ки „1 ће се друштво и држава уредити, Окушштина свит и после тих истрага по најбољем знању и умоит : пресудити, да ли су ти докави довољни за у Bt рење Окупштине о ненсправностима које су ут жалбама наведене, Окупштина суди поротски ило своме уверењу п према томе, кад је у овим тик 1 бама наведено, да ће се ва поједине повреде - 9Д9 борног закона и права гласача, наћи доказа нејон г: у сведоцима негде у исправама, онда, треба те с. 5 81 доке нспитати и те исправе проверити а Окт)
штина их проверава својим анкетама. обог свеао 1 овога кажем да Верификациони Одбор није смо 5 донети овакав закључак: како те жалбе немаш никакве доказе. А кад су та господа правнитнав донела такав закључак, значи да ву се и они се: вили у службу своје странке а не у службу завве нитости у земљи,
Почев од Државнога Одбора, па преко влавг па до последњета органа који је мотао да се и = користи да утиче на бираче и да врши душевизш злостављање п мрцварење бирача, све је ушт = требљено. Ла то докажем. Па, лепо, у овим жак т бама је наведено, да се прво Државни Одбор огруо шио о састав бирачких одбора. Локаз је за тојот томе, што Државни Одбор није се позвао ни на, једикојЕ законски пропис на основу којег наређује састав 60 85 рачких одбора у оним варошима, које бирају једни посланика а гласа се на више гласачких мест
Даље, одкуда та случајност код Државног (00 бора, у коме-су и државни саветници и предсе вука ници Скупштине, одкуда та, случајност да ва преготш седнике бирачких одбора одређује владине људе па још каква случајност, да се обично одређу, око су у другим местима са службом, да иду 7 она места, у којима су пре тога са службом билуки тде имају познанства, утицаја итд. (удкуда та слог чајностг Ја знам, уверен сам, прочитао сам напршен концепта, да је у начелству округа пожаревачког спремљен такав списак предложених предселнинин бпрачких одбора, послат Државном Одбору, и си је од аз до ижице усвојен. Јер одкуда би било т да се из среза пожаревачког један учитељ Кара ва гуљевић шаље чак у Хомоље, учитељ из Градишт Мрдаковић да се шаљеу Хомоље, учитељ из Шетви да се шаље у Јошаницуг Сви ти учитељи билгид су са службом у тим местима. Ето како је IBI жавни Одбор био у служби странке старијих разу дикала. Није се чудити што су и сви министру то У влади радили и својим угледом и својим полсоког
и