Naša pošta

134

повећавају простор за. рад. Могу трајати 40—50 година, Један кошта 112.500 фр. Употребљују се на најважнијим пругама Женева— Цирих; Бавел—Шиасо; Базел— Женева и Ба-

зел—Цирих. | Трошкови око одржавања огрева, осветлења, подмази. вања и чишћења износили Су о... шес ее се: + +: 998.869 фрОстали трошкови с се. ... :.- ::. МУ аи о а0а 06 Свега 1.114.672 4

Ефектив особља У амбуланцијама износио је 579 лица. Јединица рада 8 часова. — 99 течајева је вршено са једним службеником — чиновником; 380' са једним званичником; а остали, према послу, са више чиновника и званичника. 218 течајева са по 2 службеника; 122 теча ја са по 3 службеника; 41 течај са по 4 службеника; 10 течајева са по 5 службеника; 7 течајева са по 6 службеника; 2 течаја са по 9 службеника. Инспекције од органа Главне управе се врше 2—4 пута годишње на главним линајама, а по 1—2 пута на мањим.

Гл. управа платила је ва превоз Дирекцији железница 7.079.722 фр. за 43.027 ,52! километара пута, или 16.45 сантима од километар-осовине, или 87.94 сантима од 1 пакета“)

__ ТУ свему, за поштанску службу на железници и бродовима, тојест, за личне издатке и ва одржавање возног матери“ јала потрошено је 17.340.289 франака, или 15.07% од трошкова целокупне експлоатације.

Трошкови на сувовемним друмовима износе 3.1% од целокупне експлоатације. Искуством је доказано да зими, у алпијским пределима, саобраћај аутом није успешан ни рентабилан. |

Парк возног материјсла: кола и колица, бисиклета и трисиклета, фургона, било је 8119 комада.

Далижансе Пренос поште колима (дилижанс) износи 38% од делокупне дужине линија експлоатисаних пошта са путницима, служба аутомобила 44% који припадају Гл. управи; а 22% уступљених предузетницима. |

1Х. Тарифе п коштања |

Овде ћу укратко изложити средњу вредност коштања разних објеката који долазе под општи појам: «писмоносна пошта». Простор листа не допушта ми да дам и табеларни преглед броја предмета, проценат повећања према минулој години, проценат од целокупног саобраћаја, суме прихода од тих појединих предмета, проценат повећања тих прихода и највад, проценат њихов од целокупних прихода. Али за мене

#) Наша нам статистика не казује колико ми плаћамо по једном осовинском километру, а то би било врло потребно за израчунавање ре ципрочних услуга између Пошта и Железница. М. В. ·

' 4