Naša pošta

249

повишице добијају се после сваке три године проведене у једној групи, Према овоме, ако сте у 111 групи званичника провели пуних шест година, онда имате право на другу периодску повишицу у тој групи.

1) У 55 134 и 263 Ч. з. говори се 0 принадлежностима. Под принадлежностима подразумева се све оно што службеник прима сваког месеца на државној каси као редовну награду за свој рад, па се под принадлежностима има полразумевати и додатак предвиђен у 5 31 4. з. Према томе се и 55 131 и 263 имају применити и на додатак из 8 311 4. 8. 2) У 5 113 Ч. з. није постављен услов да службеник мора бити непрекидно у служби 10 година да би стекао право на пензију. За стидање права на пензију потребно је 10 година стварно проведених у државној служби и то таквих, које се рачунају за пензију, бег обзира да ли је било прекида у служби, осим случајева где закон друкчије прописује (на пример код оставке 8 113, последњи став).

РАЗЛИКОВАЊЕ ЗВАЊА ПО 4. 3.

Полиција једонела по овом питању напис г. др. Уроша Прице, пол. управног секретара, из којег саотштавамо:

Звање је онај степен у хијерархији државних службеника, који се према квалификацији и службеном времену без обзира на положај, којег се у служби заузима, док је пак положај напротив обављање извесне. службене функције, што је редовито спојено са звањем, а изнимно се може и одступити од тога.

Повреда је закона, ако се нетко са звања среског начелника без свог изричитог пристанка поставља на звање престојника полиције, старешине кварта, политичко-управног секретара, полицијског комесара и слично, јер наступа повреда звања у смислу 5 98 чин. зак. Прилржава јући се строго закона, са звања среског начелника може се и без приволе, а без повреде звања, поставити само на она звања, која су распоређена у распореду звања 5 346 чин. зак. у П] групи 2 степена где је звање среског начелника најниже. Свако се друго постављење има сматрати очитом повредом закона.

Да је ово становиште исправно види се и по 5 102 чин. зак. где се ранг звања одређује према крајњој групи, до које је звање распоређено, према чему би се на пр. звање пол. упр. секретара према раније заузи маном звању среског начелника сматрало очитом дегредацијом, што се ни дисциплинском казном не може постићи, јер казну постављења на ниже звање не предвиђа ни 5 189 Ч. з.

А како се тек замишља систематизација места по 546 Ч. 3. ако ово изложено становиште не би било умесно. Не би се опће могла провести без усвајања овога становишта, јер се при противном тумачењу један срески начелник не би могао уопће повући са положаја старешине среског начелства, ако нема упражњеног места у сличном звању.

НАШЕ ПОТРЕБЕ

ОЦЕЊИВАЊЕ СЛУЖБЕНИКА

Нови Ч. з. се старао да отклони недостатке ранијег Ч. з. Такони у погледу оцењивања. Међутим, у самој примени појавили су се нови недостаци, који изазивају оправдане жалбе. Већ се указује потреба да се донесе Правилник о оцењивању држ. службеника, који би важио за све ресоре и којега би се све комисије морале придржавати. Без њега, оцењивање из године у годину биће све више илузорно, неће постићи свој циљ. Ч. 8. није предвидео доношење тога Правилника, али ништа не смета да га Мин. савет пропише.

Г. инж. Јосип Швагел публиковао је у «Саобраћајном преглелу» напис који расправља оцењивање службеника. Саопштавамо из њега: