Nemački budžet
36
ство Финансија (Reichsschatzamt), коме на челу стојиСекретарЦаревинских Финансија (Reichsschatzsekretär) или, друкче речено, Министар Финансија. Власт немачког Министра Финансија у погледу израде буџета мања je, него његових колега у другим државама. Против његове воље, истина, не могу нове позиције да се уносе или старе да мењају, али ако се не постигне сагласност у мишљењима између њега и осталих министра, онда не постоји колегијално решавање у пленуму, нити му припадају каква нарочита права (право вета у Енглеској, Саксонској), већ одлуку доноси Државни Канцелар. Тако je немачки Министар Финансија потчињен Канцелару. При састављању буџета реч Министра Финансија у Немачкој није дефинитивна. Чешће се предлагало, да се појача положај Министра Финансија према осталим министрима давањем нарочитих права, сједињавањем положаја царевинског Министра Финансија и пруског Министра Финансија, али ти предлози нису усвојени.
2. Буџетска година. Буџет може бита утврђен за једну или више година унапред. Према Царевинском Уставу буџет важи годину дана. „Сви приходи и расходи Царевине морају да се прорачуне за сваку годину и ставе у царевински буџет.“ (Чл. 69. al. 1.) Та година, за коју важи један буџет, назива се буџетском годин ом.