Nemački budžet

40

Тако исто и Лабанд не сматра владин поступай за противуставан. Он вели, да треба разликовати истовремено подношење двају годишњих буџета од подношења једног двогодишњег буџета. Она] први случај, по Лабандовом мишљењу, није противан уставном тексту. 1 ) Међутим, кад je реч о уставном тексту, потребно je, пре света, ући мало дубље у његову историју. Чл. 69. прешао je из старог Устава Северног Немачког Савеза. Али у пројекту тог Устава од 1867. г,, чл. 65. предвиђао je утврђивање буџета за време деле законодавне периоде, која je износила три године. Рајхстаг je ипак усвојио једногодишњу буџетску периоду и редиговао чл. 65. онако, како je он после ушао као чл. 69. и у Устав од 1871. год. Један од главних поборника једногодишње буџетске периоде, Микел, рекао je приликом дебате о Уставу од 1867. г., измеђ осталог, и ово : „Пројект предлаже трогодишње буџетске периоде, ми хоћемо једногодишње. Трогодишње буџетске периоде воде неминовно несигурним проценама. За три године не могу се потребе потпуно да предвиде“. 2 ) Цшь je дакле био, да се свакогодишње врше буџетске процене и да се према томе сваке године и буџет подноси Рајхстагу. Чим се пак у једној сесији поднесе више буџета унапред, онда се ради сасвим противно ономе, што je уставотворац желео.

1 ) Laband, Стр. 409. 2 ) Stenographische Berichte des Reichstags. Седннца од 1. априла 1867. год.