Nova Evropa

стара око припрема организације и руководи годишње Међународне Конференције, а с друге стране спроводи њихове одлуке, На његову челу стоји нарочити управни одбор, састављен од 32 члана, од којих се 16 чланова бирају између владиних представника појединих држава, а од других шеснаест по половина из редова представника радника и послодаваца свих народа заступљених у организацији,

Најзад, као помоћни орган Бироа предвиђен је и специјалан административни апарат, са директором на челу, чија је задаћа да обавља све техничке припремне и извршне послове скопчане са радом Коиференције и Бироа, Овај административни апарат подељен је на већи број одсека, који омогућују ефикасно отправљање свих послова,

Исто је тако и у погледу интерног пословања органа знатна разлика између ових међународних организација, пре свега већ у погледу њихових међусобних односа, и њихових задатака, Док је питање међусобних односа између Скупа и Савета Друштва Народа, као и њихових међусобних надлежности, доста нејасно, дотле је исто у погледу Међународне Конференције Рада и Управног Одбора Међународног Бироа Рада. сасвим јасно и прецизно решено: код органа Друштва Народа не постоји никакав однос субординације једног према. другом, нити пак каква строга подела рада међу њима, већ они представљају два паралелна органа са паралелним функцијама, које се често поклапају, док Међународна Конференција Рада представља неку врсту законодавног органа, према коме Међународни Биро Рада стоји у сличном односу као извршна власт према законодавној власти. Поред тога, постоји такође и битна разлика у погледу начина интерног функцијонисања органа: Скуп и Савет Друштва Народа, изузимајући само случајеве за које Пакт изрично друкчије прописује, доносе своје одлуке само једногласно, а Међународна Конференција доноси своје одлуке са 2/3 гласова, а Међународни Биро Рада са надполовичном већином, чиме је рад ових последњих учињен много лакшим и еластичнијим, Ово је утолико значајније, што на доношење њихових одлука. имају уплив и сами заинтересовани редови радника и послодаваца, те је овај утолико више појачан.

Битна разлика постоји између одлука Скупа и Савета Друштва Народа на једној страни, и Међународне Конференције Рада на другој страни, у погледу њихова правног карактера. Јер док први носе карактер међународних конференција са директно обавезним карактером, дотле друга представља само предлоге са индиректно обавезним карактером.

ва разлика потиче поглавито услед разлике у природи самих послова, јер док је код прве организације пре свега потребно брзо дејство њених одлука, у циљу спречавања

95