Nova Evropa
имати успеха ако нема за себе свету ватру, гнев, и одушевњење мајки, жена, и сестара, Уз то, жене су и саме потишеттене, и радо примају помоћ поштених напредних људи, Женама се дакле ваља обраћати, и као „новој већини", и као симпатичним сарадницима, и најзад као васпитачицама нових поколења. Жене треба да постану проповедници новога живота, снажног, здравог, и чистог. Оне могу да стварају нове људе способне за иницијативу и за лични рад, готове да своју енергију доведу у сагласност са хармоничном акцијом људске заједнице, Од њих може да дође нашем друштву једна висока колективна свест, која чини да се поштују други, да се бори против друштвених зала, да се тежи бољој будућности свију народних слојева,
Поред жена, ваља ићи деци, омладини, и док је још у школи и кад из ње изађе, Сви се надамо да ће се код нас, као и свуда, изменити школски закони, Том приликом треба посветити нарочиту пажњу грађанском васпитавању младежи: развијати код деце појам о животу села, вароши, и области, свест о широким људским заједницама, народима и државама. Али то није све. Главније је уносити у школу, међу ученике и ученице, нови дух, дух социјалне правде, љубити инстинкт солидарности са напредним светом, величати стваралачки рад, стварати потребу општења са производним члановима народа у смислу економске и културне сарадње. Рекли бисмо, да је пропаганда код младежи плоднија него макоја друга, нарочито у земљи где родитељи знају врло мало и где дете добије врло брзо духовну надмоћност, Ако њега научимо бољем, чистијем, и рацијоналнијем животу, постигли смо двојак успед; и оно само и његови родитељи су са нама. Та пропаганда је и лакша, Деца су увек на окупу, и предавач је сигуран да ће имати слушалаца. На њему је да буде занимљив; а он ће то бити, ако донесе нових ствари, ако расправља питања из непосредног живота, са вештим уплитањем практичних покушаја у земљи и на страни, Не треба мислити да дело социјалног васпитавања деце треба остављати само учитељима и наставницима, Лекари, сликари, музичари, и сви други стручњаци, могу такође допринети културном развијању омладине, Преко њих ће у школу ући живот, пракса, стварност, са свима лепотама и нужностима. Тај додир са животом још се више постизава упознавањем деце са начином производње у вароши и на селу, посетом радионица, завода, државних и приватних установа, Што више људи, што више ствари, што више искустава у најосетљивијим годинама живота, —- ето то је оно што треба дати!
Ми замишљамо дакле један широк покрет, свестран, и радикалан, према томе критички, стваралачки, и
борбен,. Он би се ставио у службу разним организацијама
69