Opštinske novine
Страна 130
ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ
одговарају по годинама нашој деци. Равуме се да ће се иопитивања морати кршити како у вароши тако и на селу. Школска Поликли«1И'Ка на Смедеревском Ђерму :за сад прикупља материјал за ревиаију Б.С. скале с обзиром ■на нашу децу, али ће требати неколико подина рада, док се из њега буду могли извести поуздани закључци. У Поликлиници на Смедеревском Ђерму испитано је досад .појединачно 203 лица од 4—20 година и то:
од 4 године 1 лице „ 5 година 59 лица
>>
6
>>
56 „
>>
7
>>
14 „
>>
8
>>
6 „
> >
9
>>
12 „
Ј»
10
>>
18 „
>>
11
»
4 „
>>
12
»
3 „
ЈУ
13
>>
1 „
УУ
14
»
3 „
>>
15
>>
1 „
>>
16
>>
6 „
>>
17
>>
8 „
>>
18
>>
5 „
1>
19
>>
1 „
>>
20
>>
4 „
Свега: 202*) Највише су се поликлиници :о6ра,ћали родитељи чија се деца налазе пред уписом у оановну школу {5—6 год.). Често је требало родитеље нагојворити да сувише младу и још 1неразвијену децу не уписују у школу, и у томе се обично имало успеха. Најзад је и Ми|Нистарство Просвете на предлог Санитетског Одељења Општине Града Београда донело одлуку да се деци млађој од 6 година не дозв ^ољава упис у школу без претходног лекароког и психилошког прегледа. Сем деце која су се налазила нред уписом у основну школу, поликници су се најчешће обраћали ученици IV разреда оноовне школе и ученици старијих разрада (гимназије, тражећи савете при избору школе и позива. По рааредима су испитана лица била овако распоређена: 12 ученика I разреда ооновне школе; 6 ученика М разреда осно^вне школе; 5 ученика III разреда оеновне школе; 27 учаника IV разреда основне школе; 6 ученика IV разреда гимназије; 1 учепик V разреда гимназије; 12 ученика ИУ разреда шмнавије; 3 ученика VII разреда гимназије; и 124 детета која још нису пошла у школу.
.*) За једно иопитано лице не,ма података о години њепоаог рођења!.
Сва деца ко[ја још еису пошла у >школу и ученици основне школе иопитани су :по Бине-Симоновој скали од 1911 године (174 детета), док су ученици гимназије ('Свега 29) испитани по Термановој ревизији БјС . скале, који је Б .С. скалу прилагодио интелактуалном нивоу деце Уједињених Северно Америчких Држава. Ова два различита .оистема употребили 'СМ10 зато што, ценећи према досадашњем искуспву, изгледа да Б.С. скала од 1911 год. боље одговара узрасту наше млађе деце, док је Терманова скала много погоднија за иеиитивање старијих ученика. Овај двоструки начин испитивања показао се, као што ћемо доцније видети, као непрактичан, јер чини немогућим поређење резултата, и ако се обе методе принципиелно не разликују једна од друге. Због тога се, почев од авгуата месеца ове год., у Поликлиници на Смедеревском Ђерму врши индивидуално испитивање само по Термановој ревизији Б.С. скале. 2. Резултати испитивања За свако лице испитано било по БС било по Термановој скали, израчуната је: 1. његова интелектуална старост (ИС), која треба да нам иокаже моји је ступањ у интелектуалиом развоју доотигло дотично лице; 2. разлика између његове интелектуалне и животне старости (ЖС), која нам показује колико је дотично лице измакло или заостало по интелигенцији иеа нормално развијеног детета истих година и 3. количник интелигенције (КИ) оо Штерлогој и Термановој формули.
Он треба да нам покаже колико дотнчном лицу недостаје или за колико оно надмаша но интелигенцији децу нормалне интелигенције. Код нормално раавијене деце КИ износи 1, код наднормално развијене деце он је већи од 1 а код поднормално 1 ) развијене деце он је мањи од 1. Као што смо раније рекли, деца која још нису пошла у основну школу и ученици осповне школе испитани су по Б.С. скали од 1911 год., док оу ученици гимназије испитани по Термановој скали. Резултати тих испчтивања изнесени су у табели бр. I.
х ) Израз „поднормаино" не треба бркати са изразом „ненормално", јер су поднормалво раавијена деца нешто заостала, али су то још увек „вормалеа" деца, сем у ретким случајевима где је КИ врло мали.