Opštinske novine
Комунолне занимљивости
ЗАЈАМ ГРАДА ПРАГА ЗА СОЦИЈАЛНЕ ПОТРЕБЕ Средишњи Уред за Осигурање Рада у Прагу одобрио је општини главног града Прага зајам од 2.300.000.— чешких круна. Зајам ће се употребити за неке текуће социјалне потребе града, у првом реду рлди помоћи извесним социјалним установама. РЕПРЕЗЕНТАЦИОНЕ ПРОСТОРИЈЕ, 300ЛОШКИ И БОТАНИЧКИ ВРТ У ПРАГУ Прашка општинска управа одлучила је, у споразуму и сарадњи са надлежним државним факторима, да изгради и развије замак Троју и његове обиме паркове у општекорионе сврхе. Иницијативу за то узео је г. Бавсу, прашког приматора (првог .председника' општине), који је са своје стране обезбедио сарадњу надлежних државних власти. Док ће се у самом замку уредити репрезентационе просторије града Прага за нарочито свечане прилике, пространи парк замка употребиће се за зоолошки врт, коме ће се доцније (а можда и једновремено) додати и нови ботанички врт. Простране подрумске просторије замка пак спојиће се тунелима са зоолошким вртом, те ће се у њима уредити пространа, хладовига и оригинална ресторација за посетиоце зозолопжог врта. Нарочито интересантан део парка замка Троје јесте т. зв. Францус-ки Врт, који ће се сад реконструисати у стилу Луја XIV, онакав како је тај врт првобитно уређен 1600. године. ОПШТИНСКА УПРАВА И ТРАМВАЈЦИ У ТОКИЈУ Општинска управа у Токију ту скоро је снизила за 10% плате и наднице свеколиком вишем и ииже\1 трамвајском особљу. Трамвајско особље ступило је због тога у штрајк. До закључка овог броја нису примљени извештаји о престанку штрајка, при коме су, по вестима дневне штампе, обе стране биле врло упорне. КОНФЕРЕНЦИЈА ПРОТИВ ВЕЛИКОВАРОШКЕ ЛАРМЕ Ових дана одржана је у Бечу конференција, на којој је можда први пут у овако конкретној форми покренут један проблем савременог милионског града: Проблем ублажавања велеградске саобраћајне лррме и буке. Ларма и бука, тај израз непрекидног и неуморног саобраћаја и борбе за живот, обично
се сматра као један од неизбежних атрибута јвеликог светског града; Обично се вели, да- су живци великоварошких становника потпуно очеличени против те свеопште и непрекидне галаме, коју као и да не чују. Тог мишљења ни.су били иницијатори те скора-шње бечке конференције, међу чијим је иницијаторима било и доста угледних људи. Сматрали су да је за њих слаба или никаква утеха што се у светском рату обично говорило, да су војници из великих градова отпориији према бубњарској ватри него ли иначе здрави и ваљаеи војници са села. Сматрају да временом живци и срце великоварошана неће више моћи лиопски да издрже инферно даноноћне саобраћајне буке милионског града. Нарочито је живо дискутовано о томе, како би могао да се ублажи многохиљадоструки непрекидни хор аутомобилских труба. У погледу саобраћајних прописа о скретању, трубни сигнали су већ замењени оптичким сиг-налима; али се по-ставља питање, шта да се уради, па да се ублажи много чешће трубљење ради толико потребне опомене пролазницима? Око тога се развила толика жива дискусија да је, како то неки бечки листови пакосно примећују, и на самој конференцији против ларме било — доста ларме и буке. Није се дошло до Бог зна каквих конкретних резултата. Конференција се једино сложила у погледу дела резолуције, који препоручује и онако већ преоптерећеној бечкој општинској управи, да својим безбројним надлештвима и установама дода још једну: Завод за научно проучавање великоварошке ларме и начина за њено ублажавање. ГРАД ПЛЗЕЊ ГРАДИ ВЕЛИКИ СПОРТСКИ СТАДИОН Општинска управа великог ческог града Плзења (нарочито чувеног због своје старе пиваре оветског гласа и као седиште Шкодиних Завода) већ се дуже времена бави планом о подизању великог спортског стадиона. Сад је коначно пала одлука у погледу избора земљишта за стадион, и то је изабрано земљиште од 108.300 квадратних метара у близини војног вежбалишта. Месне прилике су такве, да се тај простор у случају потребе без великих тешкоћа и уз сразмерно ниску цену може повећати за даљих 25.000 квадратних метара. Само грађење отпочеће почетком идуће године, тако да ће стадион бити готов до почетка летње спортске сезоне 1931. године.