Opštinske novine

Страна 670

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

Кризман Томислав — „Аутопортре" фигура „Чешљање" не казује о екстази којом су обдарени само изабрани. — Августинчић је нервнији, можда негде тананији, али је још у тражењу, неодлучан за једну трај-

нију линију, помоћу које се једино и могу стварати дела од веће вредности. Директно и строго клеше Долинар у камен своју визију, неподајући се ни за тренут осећајности или примамљивој мекоћи и заводљивим дрхтајима пути зреле женскости модела. — Јун је изложио успелу фигуру у дрвету, а Кердић сем неких успелих медаљона и изразиту бронзу „Св. Себастијан". Од београдских вајара једини Палавичини, чија дела: нежно моделисање и префињена у линији „Дијана" и портре „Г-ђе Кестер", — чине част београдском вајарству. Портре бисте Г-ђе Кестер неуступа, по својим пластичким квалитетима и по мирноћи т. ј. монументалности израза, — ниједном портрету на изложби. Графика бележи више имена од којих је вредно поменути она која су непозната нашој средини: Томашевић се истиче својим акварелисаним цртежом „Татари". — С. Глумац има замаха и ширине у својим литографијама. — Ант. Куман, својим акварелом „Из приморја" афирмише се међу најбоље. Милица Чађевић износила је само један акварел, али у толико префињен и пречишћен, да ништа не губи својом самоћом. Марјан Трепше има два зрела акварела, сочна « конструктивна. Истићу се још: Анка Кризманић, Милан Крен, Свет. Страла и Балаж .