Opštinske novine
ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ
Страна 1007
на доходак од земљишта, зграда, од пољопривреде, али такође и на зарадну плату и на плате службеника, као и на индустријске и трговинске доходке и зараде од професионалних занимања. Осим тога писац истиче могућност увода још и допунског локалног пореза на општи доходак, који се може одредити како на основу декларације, тако и према спољним знацима порезника: његовом начину живота, приватне плате за стан, обиму послова и т. д. На крају могућно би било увести такође засебни порез на станове у корист локалних тела, као- и норез на прираштај вредности земљишта и зграда. Како се види из ове студије, и Француска се налази на путу реформе својих локалних финансија и тражи нове начине за подмирење самоуправних расхода. На крају зауставимо се још на организацији саме Управе код локалних установа у Француској. На супрот изабраним органима самоуправних тела у Енглеској, — а који врше и многе државне послове, — у Француској екзекутивну управу у Департману чине префект Департмана и његови референти за поједине гране самоуправне делатности: за путеве, школе, болнице и лекарску помоћ и т. д. Пошто се скупштине департманских савета (СопзеПз Сепегаиг) састају тек два пута годишње, — у пролеће и јесен, — ове скупштине бирају између својих чланова један стални Одбор (сотпнззшп регтапап1е), који врши контролу над екзекутивном делатношћу префекта и његових агената и разрешава неизбежна одступања од решења, усвојених на скупштинским седницама. Са друге пак стра-
не префект Департмана је око и уво Централне Министарске власти и, у овом својству, може се успротивити решењу Генералног Савета, ако нађе, да су таквим решењем погођени постојећи закони или важни државни интереси. На крају, делатност Генералног Савета је строго ограничена законом и, у многим случајевима, тражи још одобравање декретом од стране Президента Републике; на пример тако решење је потребно за сваки зајам са роком дужим од 30 година. Што се тиче Управе у општинама, то на челу стоји мер општине, кога бира на 4 године т.зв. муниципални, т. ј. општински савет; њему у помоћ бирају се такође нарочити помоћници — у броју од 1, 2 и више, до 12. Али овај мер није само шеф локалне управе: он испуњава знатан део опште-државних послова; обнародује законе, брине о безопасности и руководи полицијом, води цивилне акте, спискове војних обвезника, подготовљава спискове бирача и т. д. Таква његова служба подлеже контроли префекта Департмана или тачније, помоћника префекта, (зоиз-огеГе!), којн стоји на челу округа (АггопсНззетеп!). Префект може одстранити мера од службе на месец дана, Министар Унутрашњих Дела на три месеца, а Президент Републике може га сасвим разрешити. Дакле, у Француској не постоје засебне екзекутивне власти код самоуправних тела, а сва решења Департманског и муниципалног Савета извршују државни агенти — Префект и његови шефови служба, а у општини мер, који је у суштини такође више орган државне власти, него саме управне општине. [ће се)