Opštinske novine

Стр. 842 ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

Преглед прихода Отсека добара у 1929 и 1930 години

Ред.

На име чега:

1929 г.

1930 г.

број

Динара

Динара

1

Од земљишта .........

3,408.403,16

3,257.323,05

2

Од зграда

2,112.984,17

2,466.590,22

3

Од киоска

496.091,48

551.900.—

4

Од клозета

35.668,25

30.000.—

5

Од рекламе

237.979 —

6

Од шлепова . .

276.656,75

127.065,49

7

Од циглана

184.000.—

22.634,97

8

Од казукарине

149.709,45

9

Од опште таксе ........

71.516.—

97.052.—

10

Од грађевинске таксе

599.775,70

742.574,57

11

Од таксе за премер и скицу

100.—

12

Од ванредног прихода

1.249,50

6.412,02

13

Од седишта у парковима

8.100,—

14

Од судских трошкова

733.—

486 —

У К У П Н 0:

7,344.987,46

7,540.017,32

а специјално од тачног вођења евиденције о свима имањима и објектима који Општини припадаЈу. За доказ томе служи Оројно стање општинских станова, дућана и киоска. Тако је крајем прошле године било издано: станова 384, дућана 22 и киоска 23. Међутим, у току 1930 године порушено је ради регулације улица 66 станова и дућана, а поред тога уступљена су многа општинска земљишта хуманим друштвима. У толико је са овпх разлога смањен приход, али и поред тога, као што се је из напред приказане табеле могло видети, овај приход у својој крајњој и укупној цифри показује вишак, истина безначајан али ипак вишак, који говори у смислу овде изложених објашњења о побољњењу службе код Отсека општинскпх добара. Као код службе других отсека, Дирекција Привредно-финансијског одељења спровела је између Отсека добара и надлежних отсека Техничке дирекције најтешњу сарадњу, те је овом надопуњена потребна координација између администрирања и изградње, односно рушења општинских добара. Овај моменат колаборације, која раније није постојала, дао је одличне резултате, те са правом може очекивати да ће оваква реорганизација службе имати у будуће најкориснија дејства на целокупну комуналну политику Општине београдске. III. ЕКОНОМАТ. Улози Економата било је можда посвећено најмање пажње све до друге половине прошле године. Од тога момента наступа потпуна реорганизација службе и Економат постаје централним органом за све набавке које се у границама буџетских кредита врше за рачун Општине. Престају подвојене набавке, које сада обавља за све Дирекције и Одељења искључиво Отсек Економата. Исто тако

престаје набављање ван једне сталне комисије, коЈа, саставена од општинских одборника, уз сарадњу стручних општинских органа цени требовања, сазива лицитациЈе и надметања, проучава понуде и предлаже Суду извршење набавке. Међутим, то није све. Поред овако сталне комисије, која се Један пута месечно смењује, у прошлој години организовано је код Економата и једно специјално књиговодство. Оно води дневник и регистар набавака, из којих се књига у свако време може тачно и поуздано констатовати за чије је потребе, од које фирме, под којим условима и по којој цени извршена једна набавка. Оваква евиденција допустила је извођење поређења између индекса цена на тржишту, односно берзи и индекса цена које се Општини предлажу. Па и ово није све. Поред сталне комисије установљују се од случаја до случаја и од набавке до набавке специјалне комисије за пријем од сталне комисије предложеног материјала. Те специјалне пријемне комисије у сарадњи са органима Контролног отсека врше анализу, поређење и премер, тако да је у свима набавкама контрола протегнута не само на квалитет већ и на количину купљене робе. Наравно, овакав начин рада створио је сасвим нову ситуацију у овој области пословања. На бази опсежних утакмица, које се редовно и благовремено објављуЈу, Општина успева да заинтересује најбоље и најсолидније фирме, долазећи тако до првокласне робе, као и то, да, захваљујући овако онсежним утакмицама, купује под повољнијим условима и по повољнијој цени. Овако инаугирисани и установљени постуггак код набавака надопуњен је још и тиме, што се сада све набавке врше за готов новац, исплаћују брзо и експедитивно. На овај на-