Opštinske novine
Стр. 1442
ОПШТИНСКЕНОВИНЕ
форсирању високих тонова била би изврсна. Она има одличан металан драмски сопран и свакако би се морала еманциповати од тог манира. Ипак гђа Роговска Христић била је изврсна и вокално и глумачки. И овога је пута на нашој бини дала одличну креацију Таис. Г. Пихлер одличан испосник Атанаел. Његов бас баритон снажно је звучао и дошао у свима чиновима до апсолутног изражаја.
Г. Пихлер
Г. Пихлер је изврстан певач на кога дирекција Опере мора рачунати. Али такође ванредан је у партији Атанаела наш сјајни бас г. Милорад Јовановић. Одличном лирском тенору г. Поповићу не лежи најбоље партија филозофа Никиаса. Још мање артистички успео. Боље би било дати ту партију г. Драбику чијем би гласу одговарала потпуно ова партија. Г. Трифуновић добар испосник Палемон. Две робиње гце Кезер и Манојловић несигурне певачки и неспретне на сцени. Коректна је Миртала гђе Бугариновић. Чаробница гђе Нинковић-Грозано која нема праву колоратуру треба да остави овај фах и да пева само лирске партије, које би јој чини нам се боље лежале. Она нема праву колоратурну технику, да би могла са лакоћом вајати тешке ко-
лоратурне варијације и бравуре. Дабоме да је у малој партији Чаробнице била коректна. Дело је музички увежбао и дириговао директор опере г. Стеван Христић врло добро. Добро је оркестарски стилизовано и интерпретовано у стилу Маснеа, па је оркестар ванредно звучао.
Сцена из ,,Таиса": Искушење Атанела Виолин соло одлично је изводио наш I концерт мајстор г. Карел Холуб. Хорови су врло добро увежбани. Интересантан декор по нацрту г. Загорудњика. Режија г. Кулунџића коректна само је требао отворити сцену ф четвртом чину са више фантастичности да би се великом бале-
Сцена из „Танса": гђа Рогобска и г. Пихлер ту створио већи ефекат на сцени. Костими по нацрту гце Бабић. Кореографија за балет четвртог чина наше прима балерине гђе Кирсанове није сасвим у стилу доба када се „Таис" одиграва. Иначе је балет ритмички и технички одличан под управом гђе Кирсанове. Премијера „Таис" у целини је потпуно успела и то заслугом г. Христића директора Опере који је увежбао ову оперу и редитеља г. Кулунџића, Мо Јо
....