Opštinske novine

7*

ОПШТИНСКЕ Н О В И Н Е

Стр. 57

нистарство грађевина, да ће повући све своје особље са градилишта, ако се питање не реши. Наша влада одмах је предузела кораке, да не би дошло до обуставе у изградњи једног тако важног објекта. Почетком децембра прошле године Краљевска Влада упутила је у Берлин свога делегата, начелника Министарства финансија г. Константиновића, да настави и заврши преговоре, који су по том питању отпочели још у Женеви. Ови преговори су завршени брзо и успешно. Наша држава исплатиће остатак потребан за довршење моста у року од 20 година, или ануитетима или аграрним производима. У вези с овим аранжманом одмах су и радови на мосту отпочели интензивније, ма да смо ван грађевинске сезоне. Услед хладноћа већи радови на монтирању конструкције отпочеће тек у пролеће, али су поново преузети живи радови на довршењу бетонских стубова, од стране француске фирме. Земунски мост биће једна од најмодернијих и најинтересантнијих конструкција те врсте. Спадаће у ред тако званих висећих мостова. Биће цео постављен на пет стубова. Први стуб налази се с једне стране, а други с друге стране Карађорђеве улице, према Сави. Од првог стуба почиње мост, на који ће, са висине Црногооске и Ловћенске улице, улазити трамвајски, колски и пешачки саобраћај. Гвоздена конструкција пребациће се преко Карађорђеве улице. Овај стуб биће монументалан, врло лепо архитектонски израђен, са колонадом, аркадама и великим орловима са грбом. Трећи стуб својом спољном страном ствара ивицу будућег савског кеја, а четврти стуб исто тако ствара ивицу будућег кеја на супротној обали, тако да главни распон моста прелази једним замахом преко целе средине реке, у дужини од 261 метра. На сваком од ових стубова налазиће се велики и снажни гвоздени пилони, од којих је већ један у главном подигнут на београдској страни. Са стубом биће ови пилони високи 52 метра. Гвоздена конструкција главног отвора лежаће на два стуба и висити о јак гвоздени кабел, који ће држати пилони. Два споредна отвора имаће распон по 75 метара. Са последњег стуба на земунској обали ићи ће вијадукт, који ће се, са нагибом од 4 од сто, спуштати у насип и тако силазити полако до Земуна. Насипом ће бити осугуран од поплава један велиик комплекс до сада плавног земљи-

шта, који ће се наћи заклоњен између насипа земунског моста, железничког насипа и новог насипа који ће се ускоро подићи између земунског и железничког моста.

Панчевачки мост

Ширина коловоза на мосту биће 12 метара. Туда ће пролазити трамвајски колосек и цео колски саобраћај. Са стране ићи ће пешачке стазе, широке по три метра.

Грађење Земунског моста

Оптерећење, које ће мост моћи да поднесе, биће за ваљак 24 тоне, а за камион 12 тона. Радови на стубовима и теренски радови биће завршени у лето 1934 године. Ако упоредо са овим радовима буду ишли и радови на монтирању гвоздених конструкција, онда ће најдаље у јесен 1934 године мост бити предат саобраћају.