Opštinske novine

ОПШТИНСКЕНОВИНЕ

Стр. 169

дисквалификацију. Треба приступити озбиљној измени општинског Статута, како би се служба унапредила и рационалније искористила. Садашњи Статут инаугурисао је једну рђаву персоналну политику и у општинску службу ушла су лица са разних страна и стекла су нека права, тако да Опшгина пати од тих стечених права. После свега изложеног изјављује да је дошао до уверења да се у Општини не води здрава комунална политика. Не жели да води опозицију из неког опозиционарства, и ако оно може бити засновано на најчистијем уверењу и на најлепшој вољи да се правилно ради и може бити израз најчистије љубави према земљи и према народу. Изјављује да личности г. Милутина Петовића, као претседника Општине, у сваком моменту указује највеће пријатељство оданости и симпатија, али сматра да се рука Суда не осећа у свима пословима Општине. Београдску општину треба санирати, треба јој дати усталаштва ,треба јој дати један одбор, који ће бити као гром, а никако одбор, који ће сваку ствар да одобрава. Изјављује да због тога гласа против овога буџета, јер жели да се једанпут одговорни чиниоци ударе бичем по глави, да Општину воде бољим путем. Ако им се не допада ово, онда нека га разреше дужности одборника, јер он сматра да само овако, као син ове земље, може вршити своју дужност. Општина треба да служи Београду и Београђанима, а никако овим или оним партијским интересима. Претседник г. Милутин Петровић одговара г. Сокићу на замерку, што буџет није раније раздељен и истиче да је на јучерашњој конференцији Општинског одбора постигнута сагласност да се данас приступи дискусији. Односи са Швајцарцима о којима је говорио г. Сокић довели су до тога, да се дискусији буџета може приступити тек данас. Из излагања г. Сокића види се, да је он врло добро упућен у питања буџета, јер је о њима доста дуго говорио. Одборник г. Воја Симић у почетку свога говора одговара на примедбе које се чине са разних страна Суду и Општинском одбору, да су дошли без воље Београдских грађана. Изјављује да су Општински одбор и Општинска управа произашли из једне владе која је прошле године добила поверење од народа на основу Устава, на основу кога је изабран и данашњи парламенат и састављена данашња влада. Преко тог парламента и преко те владе Општинска управа ужива поверење Београдских грађана, који су у 75% изашли на биралиште и гласали за данашњу владу. И у Немачкој и у Италији владе су јаке само зато, што су имале јаке организације у општинама, које сачињавају државу. И код нас се у Општини мора водити рачуна о државној политици приликом дискусије о овом буџету. Буџет је несумњиво велики и он

је морао донети два нова намета: трошарину и измену таксене тарифе. Оба та намета имају за циљ да оздраве општинске финансије да би Општина могла одговорити својим обавезама, које је на себе примила. Београд је у току прошлих година вршио једну националну мисију, јер су кроз Њега пролазиле масе нашег народа у разним националним костимима. Велике суме новаца из разних зајмова утрошене су за изградњу и модернизовање Београда и данашњој Управи остало је од свега тога само да плаћа ануитете и да тражи изворе за та плаћања. Опшгински одбор мора водити рачуна о Београду, јер ако би финансије наше Општине биле рђаве, то би могло имати рђавог одјека и на државу. Треба грађанима јасно рећи због чега је буџет овако велики и због чега се мора укупна сума буџета платити и поред данашње привредне кризе. Наш буџет преДвиђа већу суму за материјалне издатке, а то је у ствари новац, који иде Београдским грађанима и од кога они могу опет да одговоре својим обавезама. У данашњим приликама не може заступати гледиште отпуштања чиновника, јер би то избацивање људи на улицу повећало кадар беспослених. Санирање питања чиновничког у Београдској општини треба оставити Суду и анкетном одбору, да га они проуче и правилно реше. У буџету има једна позиција, која је најсимпатичнија, и ко.ја се односи на социјалну политику Београдске општине. Свака сума, која отиде на ту позицију значи подизање споменика општинској Управи. Када би било средстава требало би ову позицију увећати за 100%. Истиче да треба рационално и паметно штедети, да се у општинском газдовању приходи скупљају на једно место, а да се набавке не врше на ситно, већ да се предвиђају за један дужи период времена. Досадашњи начин рада показао је да је бољи тај начин газдовања. Сви они, који троше овај буџет морају бити на своме послу исправни и да раде са више елана и љубави, јер општински послови су њихови послови. Изјављује да ће гласати у начелу за буџет. Одборник г. Милосав Ђорђевић у своме говору подвлачи да су старе општинске управе биле састављене од 14 лица, док је данашњи суд састављен само од четири личности. Тај број .је недовољан, да се управља великом општинском имовином и да се држи у руци велика општинска администрација са преко две хиљаде чиновника. У раду се дешавају и грешке, али има грешака намерних и ненамерних. Намерне треба кажњавати, а ненамерне грешке могу се и опростити. Изјављује да има пуно поверење у овај општински Суд и благодари онима, који су ове људе послали да сарађују са општивским Одбором. Пребацује се ранијим управама закључење краткорочних зајмова, а заборавља се да су ти зајмови закључивани с надом, да ће се