Opštinske novine

Стр. 390 > ОПШТИНСКЕНОВИНЕ

већи број возова за фабрику шећера, те је потребно омогућити лаку директну везу, да не би возови претходно улазили у теретну станицу „Сава" и поново се враћали у правцу Чукарице. Ту је везу потребно извести директно и са теретном станицом на Сави, независно од колосека путничког саобраћаја. Локални путнички возови Панчево—Београд—Земун и теретни возови Панчево—ранжирна станица Макиш, укрштају се у истом нивоу са путничким возовима Београд—Топчидер у правцу југа. Међутим, потребно је одвојити кретање путничких возова Београд —Земун од кретања путничких возова Београд—Топчидер и везу Панчево—Земун од везе Београд—Топчидер, да се возови слободно и независно крећу по правцима пруга једни од других, избегавајући опасна места укрштавања у истом нивоу. Грађење београдске главне ранжирне станице по изнетом пројекту, предвиђа се као одтерећење од нагомиланости саобраћаја на предвиђеним локалним ранжирним станицама. Изградњу ранжирне станице захтева потреба да се са најмање маневарских трошкова регулише формирање возова једног чвора са већим бројем праваца и возова, захтева смањење трошкова експлоатације маневарског

рада око формирања возова по правцима и станицама. Из тих разлога, да би се добили најмањи саобраћајни трошкови при расподели саобраћаја, који се скупља у Београдском чвору и да се ослободе тога посла локалне теретне станице вароши Београда, пројектује се ранжирна станица, пошто постојеће станице нису у стању, ни са проширењем, да тај задатак испуне, јер се исте не требају проширити у станице са ранжирним постројењима, пошто ни нису намењене ранжирним пословима. Зато нема ни реалних потреба, јер се задатак постојећих станица своди на пријем и предају локалног саобраћаја спољне службе железнице са вароши а не на ранжирне послове унутарње маневарске железничке службе око распореда вагона и формирања возова. Из досадашњег излагања може се извести јасан и непогрешив закључак: Да само пројектовано решење није обухватило све савремене саобраћајне потребе регулисања теретног и путничког саобраћаја железничког чвора Београда, те и проистекло решење није у потпуности задовољило како садање потребе тако ни будући развој Београда у вези са новим железничким везама наше престонице са унутрашношћу простране нам државе.