Opštinske novine

БЕОГРАДСКЕ НОВИНЕ

Стр. 425

љене, пошто је до сада поток био стално загађен, јер су појединп сопственици везали своје помијаре и др. са потоком. Са изграђивањем канала, који кошта око 1,200.000,— динара и има дужину око 1.300 м 1 . Упоредо ради се и калдрма у ул. Димитрија Туцовића од спрамексираног макадама. За сада уступљено је у рад калдрмисање ове улице од моста у Гробљанској улици до ул. Војводе Анђелка (у вредности од 310.000,— динара) докле је и канал већ готов. Остали нови радови В) Међу нове радове које у овој години изводи Општина београдска спада даље модерно калдрмисање Бранкове улице од зграде АЕГ до Поп Лукине улице у вредности око динара 60.000.— (не рачунајући вредност камене коцке, која је још прошле године набављена), чиме ће цела Бранкова улица као прилазна ка мосту Краља Александра I бити потпуно уређена; даље калдрмисање пута за општинску болницу од улице Краља Александра до Светог Николе улице преко имања Брунцлих, са краком за пожарну станицу у ул. Кр. Александра, за шта је већ одржана лицитација. Расписана је лицитација за калдрмисање једног дела коловоза на Јужном Булевару испод Котежа Неимар од улице Престолонаследника Петра до Војводе Глигора, као и за реконструкцију и проширење модерног коловоза у Кнез Милетиној улици дуж Кланице у регулационој ширини, који се посао изводи такође у циљу добијања боље везе са Панчевачким мостом. као и у циљу побољшања саобраћаја, пошто је садашњи коловоз од 5,5 м ширине апсолутно недовољан. Г) Радови Оделжа за одржавање калдрме. Поред поменутих радова, које изводи Инжињерски отсек, на новом калдрмисању у мањим размерама ради делимично и Одељак за одржавање калдрме, који се у првом реду стара о исправности саобраћаја већ израђене калдрме. Тако је тај Одељак у овој години већ израдио, односно сада ради или припрема следеће радове: 1) Калдрмисање Лазаревићевог сокачета, код хотела Ексцелзиор. 2) Калдрмисање приступног пута на Дунавској обали ка Панчевачком мосту. 3) Проширење калдрме у улици Војводе Мишића. 4) Реконструкцију коловоаа у улици Милована Глишића, и израда асфалтних тротоара у истој улици. 5) Реконструкцију коловоза у улици Краља Петра од Богојављенске улице до Косанчићевог Венца са коловозом од асфалтног макадама и асфалтним тротоарима.

6) Продужење улице Војводе Мишића и пута поред „Доброг поља" за везу са путем за Раковицу. 7) Калдрмисање новог пута између Толстојеве улице и Булевара Војводе Путника, 8) Израду примитивног коловоза у Нзегушевој улици између Баба Вишњине и Курсулине улице. 9) Претрес и генералну оправку и делимкчно нову калдрму у многим улицама, међу којима и у улици Нишкој, Римској, Далматинској, Кнез Даниловој, Иванковачкој, Пајсијевој, Задарској, Сребрничкој, Браће Недића, Албанској и др. Сви ови радови у колико још нису отпочети почеће још августа ове године, тако да ће још у овој години бити и завршени. III Радови у припреми Од важнијих радова на калдрмисању, које сада припрема Инжињерски отсек Техничке

Хаџи Мелентијева улица на Котеж Неимару после извршене канализације дирекције, треба у првом реду поменути нов општински пут, чија траса иде дуж бедема кроз Доњи град и везује се с једне стране са Душановом улицом а с друге стране са Дунавском улицом, тако да ће престављати одличну везу између моста Краља Александра I и Железничке станице „Кланица", односно Панчевачког моста, нарочито за теретни саобраћај. Овај пут је нарочито потребан, што се сада из Карађорђеве ул., односно из Савског краја у Душанову улицу Дунавски крај може саобраћати једино улицама Богојављенском, (много стрмом), Париском и улицом Маршала Пилсудског, док се пројектованим путем кроз Доњи град добија траса са врло благим уздужним падовима, што је с обзиром на жив теретни саобраћај и прогон стоке, који се очекују после отварања пута Београд-Панчево од првокласне економске важности.