Opštinske novine

Стр. 584

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

потреба Поглаварства и његовог грађанства. С обзиром и нд то, да ћ|е се, у вези ;§ 116 Закона о градским општинама, а како то изричито захтева и Господин Министар финансија у својим упуствима за састав буџета градских општина, мора унети сва издавања, па и она која у овом годишњем буџету не фигурирају, а њихово извршење се ослања на финансиским овлашћењима, сва предлагања расхода морају бити најмање за 10°/о мање од одобреног кредита за 1935/36 годину. То 10°/о односи се на целокупне расходе једне дирекције односно одељења без обзира на њихову врсту. II Образложење предлога Међу прилоге, којима ће предлог буџета бити пропраћен, спада у првоме реду образложење предлога. У томе образложењу треба да су јасно исказани сви разлози и потребе појединих издатака предвиђених у предлогу, као и сви докази који оправдавају висину одмерених приход;а. Обрјазложење се дели у два дела и го: — Опгити део — који има садржавати општи преглед целога предлога једне дирекције, као и цео њен рад у току 1935/36 буџетске године. У овоме делу образложења, треба да се у генералним цртама прикажу радови који ће се извршивати у току буџетске 1936/37 год. за које се тражи и одобрење кредита. Све ово треба да ми омогући, као и господи градским већницима и надзорној власти, да се створи непоколебиво уверење како о смишљеној комуналној политици коју Поглаварство путем поједине дирекције жели спровести у току престојеће буџетске године, тако и о Досадашњим плодовима напора на томе пољу. Други део образложења, т. зв. сЕецијални део, има у првом реду садржати, све ..одвојено за сваку струку рада, пројекте радова који треба да се изврше у 1936/37 буџетској години. При обрачуну и калкулацији тих радова, треба сгрого водити рачуна о садашњим деловима појединих артикала. У овај део образложења спада и појединачно објашњење сваке суме расхода. Како желим да дефинитивно израђени предлог овога пута буде детаљно обрађен баш у овоме смислу, како би господа градски већници, надзорна власт па и само грађанство били детаљно упознати о свакој суми расхода односно прихода,' тражим, да се и овоме делу посвети пуна пажња. Сваки издатак мора бити пропраћен детаљним образложењем, како у погледу његове висине тако и гго питању потребе. Поред тога да се код сваког тога случаја у кратким потезима наведе и шта је у току ове године утрошено на те врсте издатака. Нарочиту пажњу треба посветити оној врсти

расхода за коју се траже већи кредити од овогодишњег буџета, који ће се, како сам нагласио, тражити само ако то диктују више потребе грађанства. У колико је поједини издатак везан за уговор или неки законски пропис, да се то напомене. Из овако састављених како општих тако и специјалних образложења, Буџетска комисија, којој ћу поверити израду предлога буцета за 1936/37 годину саставиће генерални како ирви тако и други, део образложења, који ће служити као прилог прсдлогу буџета. Главно књиговодство у сарадњи са Буџетским отсеком израдиће појединачни преглед извршених расхода и оСтварених прихода у току буџетске 1934/35 године, као и за првих 6 месеци буџетске 1935/36 године. III Лични расходи У предлог буџета за 1936/37 годину треба уносити плате само оних службеника, који су на лицу места у висини принадлежности које данас примају. Нова места, у колико то захтева правилан и потпун рад једног отсека односно дирекције, уносиће се само по моме изричитом наређењу. Да би све службено особље било у буџету предвиђено, свака дирекција-одељење, мора да предвиди потребне кредите за све оно особље, које се код ње затекне на раду на дан 15 октобра тг., и онде где се затекне тога дана. У колико би мојом приволом после тога датума наступила извесна померања особља, у саставу једне дирекције, она се неће узимати у обзир. Једино, по потреби службе померање особља из једне у другу дирекцију, од 15 октобра до 15 новембра, узимаће се, по моме налогу, у обзир. За статутно особље — уносиће се принадлежности које поједини службеник прима, према Статуту Општине града Београда и Дирекције трамваја и осветлења, са последњим смањењем-одлуком Одбора ОБр. 19861/34 године. У колико би у међувремену Министар Унутрашњих послова оснажио одлуке о новим принадлежностима статутног особља, донесене на основу § 159, Буџетска комисија ће плате сваког службеника саобразити донетој одлуци. Одељак у Земуну унеће умањене иринадлежности у вези Уредбе о смањењу број 37420/1 од 17-1Х-1935 године. За све статутно особље, које гш данашњим статутима стиче право унапређења било по степену било по класи пре 1 априла 1936 године, уносиће се у предлог'буџета пуне принадлежности са тим унапређењем. У колико службеник стиче право унапређења у току трајања саме буџетске 1936/37 године, ддкле после 1 априла 1936 године, разлика унапређења од дана кад на њу стиче право до краја буџетске године предвидеће се за-