Opštinske novine

Стр. 588

ОПШТИНСКЕ КОВИНЕ

спада у ануитетску службу по обавезама градских привредних предузећа треба да се код њих и предвиди. У вези тога, Главно књиговодство ставите се у везу са свима градскигл предузећима:. и у заједници са њима саставити предлог буџета за ануитетску службу, засебно за општу управу а засебно за свако привредно предузеће. Исто тако ће и Одељак у Земуну показати своје обавезе ' у његовом предлогу буџета. У предлог буџета треба да се уносе расходи у бруто износима, Сви расходи, изузев повраћаја прихода који би се могли очекивати у току буџетске 1936 37 године из остварених прихода у тој години, морају бити предвиђени. У колико један издатак у току ове буџетске године пада на терет прихода, треба га у предлогу буџета предвидети са том ознаком у примедби и образложењу. У предлог буџета треба, да се унесу све одлуке Градског већа и појединих одбора у колико се односе на буџет за 1936/37 годину, о чему ће да воде бригу оне дирекције у чију надлежност спадају поједине одлуке. У везн § 116 Закона о градским општинама уз предлог буџета имају се приложити и сви буџети заклада и фондова. Стога ће Главно књиговодство предузети све потребне мере, да се, од стране надлежних органа, за сваки фонд односно закладу на време састави предлог буџета тога фонда,. како за расходе тако и за приходе. Исто тако ће се Инжењерски отсек постарати да на време, поднесе предлог буџета за откуп личног рада (кулучарина). Сви ови појединачни буџеги одобрени од надзорне власти, морају бити достављени Буџетској комисији најкасније до 1 јануара 1936 године. За лица која тангира Уредба Бр. 18904/1 од 10 маја 1934 године, у предлог буџета треба унусити пуне принадлежности са ознаком у напомене и са колико од сто то лице тангира поменута уредба. VI Приходи Приликом евалуације прихода који се очекују у току буџетске 1936/37 године, дирекције и одељења уносиће у предлог буџета оне суме које одговарају просечном износу стварно наплаћених и прокњижених прихода, у току последње три године. У колико *су на терет једнога прихода вршени повраћаји ма у ком облику, треба при томе узимати у обзир и те повраћаје, али тако да се за сваку годину означи бруто сума наплаћених прихода, сума извршених повраћаја и нето сума прихода која се у завршном рачуну (у колико је готов и у колико није, податке треба пррверити код Главног књиговодства) показује. Од принципа, просечне вредности за последње три године може се отступити само онда,

ако су извесни приходи у сталном порасту или опадању, или где извесне околности, које се морају детаљно навести, налажу то отступање. У колико се по једној позицији наплаћује поред редовног прихода и приход на име потраживања Поглаварства из ранијих година, да се те суме у образложењу прикажу са ознаком процента који се предвиђа на име дубиозе и неваилативости. Код иоделе прихода треба се придржавати стања буџета за 1935/36 годину, и код привредних предузећа предвиђати само оне приходе који се односе на то предузеће. Приходи који се добивају на основу уговора, унети у предлогу буџета уговорене суме. Како је раније назначено, приходе треба предвиђати у бруто износима, тј. без икаквих трошкова око прибирања, режије и т. слично. Од овога се изузимају једино: провизија за наплату приреза, трош'арина и казукарина од стране државних органа, као и исплате тантијеме трошаринском особљу. Код прихода Дирекције за соицјално и здравствено старање да се предвиди цео приход од лекареких услуга, а за лекарску протууслугу да се код расхода предвиде потребни износи. Исто тако, треба да се узму у обзир и сви издаци на терет прихода, у вези чл. 17, 18 и 26 финансиског овлашћења за 1935/36 г. пошто их је Господин Министар финансија условио само за ову буџетску годину, и ти издаци се имају показати у расходима а приходи у бруто износима. Сви приходи који ма у коме облику имају за циљ само рачунско обрачунавање, а не односе се на ефективно примање од стране Поглаварства треба у предлогу да потпуно изостану. Образложење прихода треба да буде у иуној мери документовано да се како код Буџетске комисије тако и код г.г. већника и надзорне власти не може побудити ни најмања сумња у дубиозност процене њихове висине, VII Техничка обрада Параграфом 88 финансиског закона о дванаестинама за 1935/36 годину, промењен је став 6 § 116 Закона о градским општинама. Према томе ће се предлог буџета целога Поглавгрства за 1936/37 годину показати заједнички, ГБегова подела по дирекцијама одржава се и сада. Привредна предузећа, саставиће као и до сада свој засебан предлог буџета, који ће се спојити са општим делом предлога. Свако иривредно ггредузеће, како код расхода тако и код прихода, престављаће буџетску главу за себе. Ово се односи и на Одељак у Земуну.