Opštinske novine

Стр. 156 ; :-'Тт- 'тпп: Овај издатак пада на терет партије и позиције за додељивање помоћи сиромашним грађанима буџета за 1935/36 годину. II) По предлогу Претседника О.Бр. 7098: Да се стална месечна помоћ додели овим лицима: 1) Лисов Елизабети, месечно дин. 60.2) Шпањол Елизабети, месечно дин. 60.3) Беран Ани, месечно дин. 60,Свега динара 180.Овај издатак пада на терет парт. 12 поз. 4 буџета расхода Одељка Земун за 1935/36 годину. III) По предлогу Претседника О.Бр. 7097: 1) Да се месечна помоћ у виду пензије повећа, овим лицима: Марковић Љубици, која је до сада примала 450,— динара, повећати на 600.— дин, повећано месечно 150,— дин. 2) Да се помоћ у виду пензије укине овим лицима: Крстић Катарини која је до сада примала месечно дин. 500,Митровић Стани, која је до сада примала месечно дин. 1.500,Василић Софији, која је до сада примала месечно дин. 300.3) Да се месечна помоћ у виду пензије смањи овим лицима: 1) Марјановић Даринки, од 2.500.— на 1.500,— смањено месечно дин. 1.000,2) Мирковић Лепосави, од 1.000,— на 500.- смањено месечно дин. 500,3) Николић Исидору, од 1.500,— на 1.200 смањено месечно дин. 300,4) Пајевић Мили, од 1.500,— на 1.000.смањено месечно дин. 500.5) Станисављевић Милки, од 500.— на 300,— смањено месечно дин. 200,6) Арсић Лепосави, од 400,— на 300,смањено месечно дин. 100,7) Ђаковић Марији, од 500,— на 400,смањено месечно дин. 100.8) Животић Спасоју, хзд 400,— на 300,смањено месечно дин. 100.9) јовановић Сваки, од 600.— на 500,смањено месечно дин, 100.10) Каменовић Илији, од 1,000,— на 800,смањено месечно дин. 200.11) Радовановић Анђи, од 600,— на 500,смањено месечно дин. 100,12) Стаменковић Ђурђији, од 700.— на 600,- смањено месечно дин. 100,13) Трифуновић Даринки, од 600.— на оОО,—, смањено месечно дин, 300.14) Угљешевић Тодори, од 400,— на 300.смањено месечно дин. 100,Свега смањено 6.000.16 Код тачке дневног реда: „Предлог буџета. за 1936/37 годину" претседник г. Влада

—■■ ОПГПТИНСКЕ НОВИНЕ Илић у подужој речи одговорио је на примедбе већника које су пале у току начелне дискусије. На примедбе једних да је буџет недовољно велики и примедбе других да је велики и да се неће оствариги, г. Претседнир 1 је изјавио да се истина налази између та два мишљења и да је предлог буџета компромис између ј.едног и другог. По персоналном питању изнео ј,е своје познато мишљење да из општинске службе треба уклонити све оне за које н.ема посла да би могли радИти они за .које има ,рада и који хопе да раде. Персонално питање је донекле и социјално питање и зато се ту мора поступати са опрезношћу. За дирекцију социјалног и здравственог старања предвиђена је у предлогу буџета сума од 25,000.000,— дин., што процентуално износи 12,7°о. — Тако је за социјално и здравствено старање ове године предвиђено 8 милиона динара више него прошле године. Издатци за помоћ и исхрану сиротиње и незапослених у овој години премашали су далеко издатке из ранијих година. У овој години издато је за сиротињу и незапослене 1,279.67 7 дин. или 30°/о врлше него прошле године, а два пута више него претпрошле године. Даље, Општина плаћа за издржавање радничких склоништа 450.000,— динара годишње, даје бесплатно оброке млека у школама радничкој деци, а лекарску негу, лекоа!© и лечења у болницама имају бесплатно незапослени радници и њихове породице. Станбени проблем такође 'је био пјредмет старања општинске управе. Најбољи доказ за то су многобројни планови малих станова који су израдили најбољи општински архитекти. Тиме је дата основа за решавање станбеног питања и станбене беде у Београду. Приговорено је да се предвиђени приходи неће остварити. Међутим, тај пригозор није основан, јер се у току текуће буџетске године показала тенденција пораста општинских прихода, а специјално поихода од трошаоине, која чини знатан удео у општинским приходима. Кредит за ануитете смањен је за динара 13,500.000,— према прошлогодишњем буџету. Кредит за ануитетску ?службу у овоме предлогу садржи 12 милиона динара за дефинитивну исплату фактура друштва Снага и Светлост и 2,672.000,— дин. за исплату дуга Општинској штедионици за позајмљени новац за куповину аутобуса, што су потпуно нове обавезе. У буџет су унете све општинске обавезе тако да се дефинитивно зна шта Општина дугује. Тако да се има јасна слика с једне стране општинских обавеза а с друге стране финансијских сретстава. Са таквим начином рада оправдано је надати се да ће (се