Opštinske novine
Стр. 318
БЕОГРАДСКЕ НОВИНЕ
цаваше; 800 м 2 прооторије за гараже и радионице за оправк1е; 700 м 2 хол за путнике, канцеларије, бар-ресторан и разни дућани. Из хола путници излазе дирекл-но на перон за укрцавање. Перон је пшрок 5 метара а дуг око 50. У њему су изграђена нарочита удубљења у која улазе аутобуси и где се врши укрцавање путника. Оваквих удубљен>а има дванаест, дуга су 6 а широка 2,50 м. Ауто-станица у Марсељу У Марсељу је подигнута дивна једна станица за путнички аутобуски саобраћај, која је достојна ове вароши од 652.000 становника. Дневно крене са те станице 250 аутобуса у 42 разна правца. У приземљу њеном налази се великИ хол за одлазак аутобуса. Мезанин је резервисан за приспеће путнииа, за продају билета и за трговачку службу. Ту је и један бар, различити дућани и друге удобности. Изнад мезанина има још четири спрата резервисаних за гаражу аутобуса. Између спратова саобраћају брзи лифтови, покретани од мотора сваки по 70 коњских снага; пут од приземља до последшег спрата траје ман>е од један минут. Станица је почела да функционише крајем 1930 године и саобраћај на н>ој брзо се развијао. Тако је број месечно превезених путника износио: У 1930 год. 31,887. У 1931 год. 159,315. У 1932 год. 303,205. Просечан месечни приход износио је: У 1930 год. 191,318 франака. У 1931 год. 904,304 франака. У 1932 год. 1,770,712 франака. То показује да се приход за две године увећао 9 пута.
Ауто-станица у Борнмуту (Енглеска) • ! I ! Велики број енглеских вароши такође има своје станице за полазак и одлазак аутобуса. Особеност аутобуске станице у Борнмуту састоји се у томе што она има два одвојена дела: један служи за локалне аутобуое, а други за аутобусе који служе међународном саобраћају. Приземље зграде резервисано је за другу службу, а спрат за прву. Аутобуси једне и друге службе имају посебне улазе и излазе. Терен на коме је подигнута грађевина има облик троугла и кола улазе у њу на једном од углова. Аутобус који уђе истоварује и утоварује путнике на истом месту. Постоји врло лепа чекаоница, у коју се улази на четвора врата. Ту је и обавепггајни биро, биро за багаж и киосци, хигијенске инсталације, телефонске станице и др. Све просторије поплочане су гумом, светле су и добро проветраване. Зграда је изграђена у армираном бетону и практично је незапаљива. Ипак су свуда инсталирани сигнали који се услед топлоте изазване пожаром одмах отварају и звоне на узбуну. У доњој станици има места за истовремено утоваривање седам аутобуса, али је то довољно да из ње дневно изађе од 382 до 425 аутобуса. Кров на згради је раван и постоји могућност да се у случају потребе горе изграде канцеларије или ресторан. Тако аутобуски саобраћај све више узима размере једног уређеног саобраћаја, који ни по чему не уступа железничком, па му се чак јавља и као опасан конкурент.