Opštinske novine

6

БЕОГРАДСКЕ НОВИНЕ

Стр. 365

ва а дужина полупречника толика колико један пешак може да пређе за 40минута. Циљ је овога ограничења да средишта празничких течајева не буду удаљена много од места становања обвезника. Ово ограничење важи само за случај када се више школских подручја спајају у једно подручје обавезног телесног васпитања. То се спајање не сме вршити, ако се тим стварају веће пешачке дистанце него што је то у законском идеалном К1ругу прописано. Иначе практички подручје основних школа остаје као законска база за одређивање подручја празничких течајева односно обавезног телесног васпитања. Ако је густина насеља као и број обвезника велики онда се школсКо подручје може поделити на више подручја обавезног телесног васпитања, водећи том приликом рачуна да пешачке дистанце до средишта наставз буду што мање. Ако је број обвезника једног школског подручја мали, онда се могу више школских подручја спојити у једно подручје обавезног телесног васпитања, али јеутом случају обавезна пешачка дистанца од 40 минута. Ако је у самом једном даном школском подручју та дистанца већа, онда се може, али не мора, то подручје поделити на више подручја обавезног телесног васпитања. Ово нарочито неће моћи у општинама које имају једну основну школу, јер ако би се створила два подручја обавезног телесног васпитања, један би шразнички течај могао остати без просторија за држање наставе. Ово је готово немогуће у сеоским општинама. У већим градовима неће се моћи држати стриктно ових правила. Ту се једино мора водити рачуна о пешачкој дистанци. Подручја обавезног телесног васпитања морају тако бити уређена да обвезник телесног васпитагања што краћим путем може да дође на место где се држи празнички течај. Ту аа, базу одређивања подручја треба узети квартовне поделе града. У Београду је тако учињено. Више квартова или један кварт узети су за подручја обавезног телесног васпитања. Тако је у атару бив. Београдске општине створено 9 празничких течајева. Наравно то неће остати стално. За зимску наставу морају се извршити измене с обзиром на промену места за држање наставе, а те измене могу бити диктоване и приливом или одливом обвезника телесног васгштања. Органи надлежни за извршење обавезног телесног васпитања ваншколске омладине Под овим органима треба разумети све организације, друштва, удружења, установе и лица којима су Закон О.Т.В. и Уредба повериле извесна права или дужности у погледу контроле и старања о (извршењу обавезног телесног васпитања ваншколске омладине. Ти

се органи у главном могу поделити на пет група: 1) органи централне државне власти; 2) органи општинске власти; 3) приватна удружења, друштва или установе; 4) технички органи; 5) органи за управљање имовином празничких течајева. Ми ћемо ове органе понаособ третирати и видети која су њихова права и дужности. 1 — Органи централне државне власти То су Министар физичког васпитања народа и банови. Министар физичког васпитања народа има право издавања уредаба, правилника и упута у погледу организације и извршења обавезног телесног васпитања. Нзегова је власт надзорна и одлучујућа по свим питањима обавезног телесног васпитања. а) Надзорна власт. — Надзорну власт министар односно бан врши преко нарочито за то одређених органа који се зову надзорници обавезног телесног васпитања. За надзорнике могу бити постављена лица која ће имати само за дужност надзиравање наставз обавезног телесног васпитања и њену организацију, а могу вршити ту дужност поред своје редовне дужности: чиновници Мин. физ. васпитања, као и бановински и самоуправни чиновници. Надзорнике одређује министар или бан. По дужностима својим надзорници телесног васпитања треба да буду стручњаци по питањима обавезног телесног васпитања, Зато би требало установити за ту службу нарочито стручне референте, који би се искључиво бавили питањима организације и наставе обавезног телесног васпитања. Дужности надзорника обавезног телесног васпитања јесу: а) да одређене им јединице лично обилазе и прате рад у извођењу програма обавезне телесне наставе и ову помогну и упуте у духу Закона О.Т.В. и Уредбе о извршењу истог Закона; в) да проверавају здравствени надзор и хигијенске мере, а за празничне течајеве код самоуправних власти предузимају кораке за поступање у свему по одредбама Закона О.Т.В.; с) да проверавају тачност спискова и уредно вођење промена, као и уредно похађање наставе од стране обвезника и одржавање часова од стране наставника; д) да предузимају све остале мере потребне за успешан рад у празничким течајевима и е) да о нађеном стању у празничним течајевима и предузетим мерама извештавају онога који их је одредио на ову дужност и Министарство физичког васпитања народа. Колики ће број надзорника бити то није Законом и Уредбом одређено. То ће зависити од броја течајева. Што више течајева у толико ће више требати надзорника. Банови ће то ценити према ситуацијама по срезовима. Они могу из редова самоуправних и среских чиновника одредити што већи број