Opštinske novine

Стр. 638

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

За процену ове штете одредиће свака уговорна страна по једнога члана, а ови бирају трећег као претседника комисије. Трошкове комисије износи крива страна. Члан 3 Цена електричне енергије Гарантовани годишњи минимум потрошње 800 .000 КВч. за све објекте укупно сем палате Министарства саобраћаја где је гарантовани минимум 180 .000 КВч. годишње. Железнице плаћају до&ављачу за утрошену електричну енергију, према бројилима електричне енергије на ниском напону и то: сваког месеца 1/12 део гарантоване потрошње а последњег месеца врши се обрачун и то све по ценама: а) за осветљење I . , - ј . 0 б) за моторни погонЈ ' ' по ч ' (један динар и двадесет пет пара по Квч) за све објекте сем палате Министарства саобраћаја где је цена 1,50 (један динар и педесет пара по КВч.). Члан 4 Добављање електричне енергије Добављач се обавезује добављати електричну енергију непрекидно. Ако би добављач из погонских разлога морао да редуцира добављање енергије својим потрошачима има првенствено осигурати потребе железница. Ако би добављач из оправданих разлога хтео да обустави добављање енергије за извесно време мора се обратити железничкој управи у месту, назначив трајање прекида, а железничка управа ће у споразуму са заинтересованим јединицама одредити време кад се прекид може извршити без већих сметњи по слубу. Одговор по тражењу добављача има да му се достави у року од 24 часа. У случају унапред непријављеног прекида давања електричне енергије, дужем од .20 м. у времену од 24 часа, рачунајући од момента кад је добављач извештен изузев прекида који настану у случајевима који се нису могли ни предвидети ни спречити, или кривицом железница добављач је дужан да пл.ати железницама стварно причињену штету овим прекидом. Поред ове штете, а у случају унапред непријављеног прекида дужег од 20 мин. за време од 24 часа, добављач има да плати и 2 °/ о0 од износа вредности енергије, која би се утрошила у времену прекида добављања у корист инвалидског фонда. Величину штете као и износ 2% 0 одређује комисија као и чл. 2 овога уговора.

Члан 5 Обрачун Обрачун утрошене електричне енергије врши се на основу показивања бројила, која морају бити оверени од Државне контроле мере и пломбирана од обеју уговорних страна. Кидање пломби, као и скидање бројила не допшта се ни уједној уговорној страни без присуства друге уговорне стране. Читање бројила врши крајем сваког месесеца орган добављача у присуству железничког органа, који је за ово одређен, Ова читања уносе се у за то одређен© и оверене књижице о показивању бројила и .потписују од оба органа. Обе уговорне стране могу бројила контролисати својим инструментима, ако се утврди разлика између инструмената и бројила, или, између постављених бројила железница и добављача и ако је ова разлика мања од 5°/о онда се за обрачун узима аритметичка средина. Ако би разлика била већа од 5°/о или се бројило покварило, има се бројило скинути, привремено заменити другим пломбованим бројилом док се неисправно не провери. Испитивања бројила вршиће Државна контрола мера. Ако се овим испитивањем утврди да је бројило исправно, трошкове и такса за његово испитивање сноси она страна, која је испитивање захтевала, У случају да се код испитивања установи неисправност бројила трошкове и таксе за његово испитивање сноси она уговорна страна чије је бројило. Ако се за време испитивања неисправног бројила не може поставити друго, утрошак електричне енергије утврдиће се споразумно према потрошњи за три претходна, од обеју страна призната, месеца и за наредни месец, при чему ће се узети у обзир и потрошња за дотично време у прошлој години ако се величина прикључене вредности није битно изменила. Члан 6 Власништво Све електричне инсталације и уређаји, које су набавиле и поставиле железнице остају власништво железница. Све електричне инсталације и уређаји, које је набавио и поставио добављач на железничком земљишту остају власништво добављача али по престанку овога уговора у року најдаље од 6 месеци има исте уклонити са железничког земљишта, јер у противном прелазе у власништво железница. Бројила могу бити власништво железница или добављача.