Opštinske novine
После првог Београдског сај ма
551
Наравно, да је било и недостатака и оправданих примедби. Чуло се је да је на жељезницама била тих дана закрченост и да на по некој прузи није био довољан број вагона. За идуКи Сајам 'Ке Управа морати раније да предузме кораке код Дирекције жељезница да се спреми довољан број вагона на пругама које обе-Цавају најве^у посету. Питање носача на Београдској станици има ве-Ку важност но што то изгледа. Њих би требало уљудније обу^и. Они пак не показују довољно пажње ни према пртљагу, ни према путницима, од онога момента када узму пртљаг. Један исти узме пртљаг више путника и не обзире се на
Сама Општина није имала довољан број трамвајских кола и аутобуса и особље је на њима имало тих дана напоран посао. У Општини су већ предузете мере да се набави довољан број кола и ова 'Ке замерка самим тим отпасти. Београдски хотели су и сувише малобројни и сузише мали за овакЕе приредбе. Уз то се је десило да један нови ве^ готов хотел, близу железничке станице, није прорадио за време Сајма, а да је најреномиранији хотел београдски нашао за потребно да баш тих сајамских дана врши рековирање, тако да су гости морали по ходницима да обилазе мердевине и да прескачу канте са бојама.
Сајам у ноћи
хитњу и рекламације тих путника, већ се отима да узме још других пртљага и оставља путнике да га траже и без потребе дуго чекају. Београд је варош која има лепше такси-аутомобиле но икоја друга варош на свету. Међутим, по некој чудној логици ствари, на жељезничкој станици је стајалиште најгорих кола, расклиматаних, са каросеријом која звечи и лупа, са унутрашњош-Ку прљавом и моторима сумњиве издржљивости. Тако је први додир са Престоницом неугодан. То се, међутим, да лако избе^и и ако се мисли да Београд заиста постане туристички центар, нарочито сада, када ће се сваке године два пута одржавати Сајам, — ови први контакти са Престоницом (носачи и такси-аутомобили) морају се уредити.
Ја бих овом приликом упутио једну замерку и београдским трговцима. То је првенствено привредничка приредба и тих дана су имали излози свих радња да буду у знаку Сајма. И тробојке, и апели за посету Сајма и рекламе да се због Сајма спуштају цене, и нарочито сајамско уређење излога, и драперије са сликама главних сајамских објеката и т. д. — свега тога није било. По где-где, али недовољно... Истина и Управа Сајма је остала без плаката још првих дана Сајма. После се нису могле брзо израдити нове. Расподела стандова на Сајму није била најбоља. Други пут се артикли морају више груписати. Сада су се исти артикли налазили разбацани по разним павиљонима. Ради подстрека изла-