Opštinske novine
Комунална хроника
325
270.000.270.000- 160.000.'500.000.'— 500.000,смањеља. 1933 год.
Набавка парних котлова и цевних водова у згради Дирекције за социјал. старање Дин. 100.000.Набавка 3 ком. колских вага за трошарину Набавка 3 ком. колских вага за ВКО. Набавка једне покретне машине за кување асфалта „ 90.000.«Демонтирање и оправка хладног купатила код „Шест Топола" „ 300.000,Набавка машина и намешта;а за водовод Дотација Друштву за приређизаље београдског сајма За лекове и лечење општинских службеника и њихових породица Најзад су понегде извршена и нека Тако код: 7 °'о тек. рачуна од 7,500.000.'— из од Дин. 1,692.000,— на 1,300.773,Зајма од 26,000.0С0.— шв. фр. од Дин. 18,500.000.на 18,400.000,Сервисних трошкоза по свима обавезама од Дин. 50.000.— на 30.000,Доприноси буџету ватрогасне закладе код Одељка Земун од Дин. 462.062.'— на 300.000.Набавка и поправке струјомера са 120 на 220У од Дин. 449.500.— на 350.000.Израда гардероба на хладном купатилу од Дин. 90.000,— на 50.000,Калдрмисање улица модерном и обичном калдрмом (зајам) од Дин. 6,050.000.— на 3,800.000.ПРИХОД: Код прихода повећања су учињена: Привредних предузећа за Дин. 10,936.400.'Трошарине „ 1,000.000.'Приреза „ 787.769.'Смањења су пак учињена код прихода од: Такса за Дин. 2,140.150.'Разних прихода „ 1,505.286.'Непредвиђених прихода „ 500.000.'Имовине „ 424.628.'Међу привреднии предузећима највеће повећање даће Дирекција трамваја и осветлеља (11,210.000.1дин.) док код Водовода предвиђа се за 2,300.000.— мањи прнход но у текућем буџету.
После свега овога рада, Буџетска комисија је дошла до суме од Дин. 338,978.588.'— тј. за Дин. 10,014.105.'— нови буџет би био већи од озогодишњег. По расподели нови предлог предвиђа: На личне расходе Дин. 99,930.619. 1 На редовне материјалне „ 221,259.791.'На ванредне материјалне „ 16,548.178.'Туризам „ 1,240.000.'Повећање код личних расхода од око 6,000.000.дин. изгледа превелико. Међутим, неколико речи ће га објаснити. Као што је гг. већницима познато, крајем прошле године Краљевска је Влада донела одлуку о повећању принадлежности државним, само-
управним и општинским чиновницима. Нзше Веће је одмах затим донело одлуку да се свима општинским службеницима повећају принадлежности на њихоз износ пре смањења од 1 октобра 1935 год. односно 1 априла 1936 год. Ефекат само овога повећаља изнзси преко 4,000.000.1— дин. Он није постојао у текућем буџету али мора да се покаже. Ово повећање принадлежности општински службеници у свему заслужују својим приљежним радом на пословима Општине. Суми од 4,000.000.'— треба додати суму од 374.926.— колико представља потреба за редовним унапређењима службеника по постојећим прописима и суму од Дин. 736.516.'— која представља кредите за већ извршена пензионисања, за она која ће се извршити у току нове буџетске године као и за повишење раније смањених пенсија. На све озо долази и потпуно нова ставка од Дин. 400.000.'— за потребе новога дечијег прихватишта, које ће почети рад прз почетка нове буџетске године. Када се све ово сабере видеће се да су лични расходи за нова постављења повећана у незнатном износу и да се сва ова повећања односе у главном на већ постојеће особље. Ноза се постављења предвиђају за трошаринску службу, за службу проширене Градске болкице и за Кланицу. У редовним материјалним расходима предзиђене су потребе свих отсека. Осигурана је ануитетска служба за чије је осигурање ове године потребно много мање но ранијих година. У експозе-у Општинског суда предлога буџета за 1933 год. констатовано је веома тешко стање општинских финансија, нарочито зато што је само за ануитете зајмова и обавеза потребно унети у буџет 150,000.000.— дин. тражена је са зебњом солуција за решење тога тешкога проблема. Она се није на!шла. Ми можемо бити задовољни да је оза општинска управа, на челу са г. Владом Илићем, нашла то решење и потребе ануитета и обавеза смањене су са преко 100%. Оне у овом нашем предлогу износе свега 73,028.051 .■— дин. Општинске финансије су уређене и буџетска средства иду сада претежно на потребне радове и на унапређење Београда уместо на отплате дугова. Једно друго болно место о коме смо ранијих година говорили ближи се тако исто своме решењу. Имовииски однос између државе и наше Општине није био никако уређен и Београдска општина је била третирана горе од других градских општина у земљи. Г. Претседник је одмах у почетку предузео кораке да се тај однос правилно регулише и да Општина и у том погледу добије чисту ситуацију. И овде можемо бити задозољни. Чл. 46а у предлогу измена Финансиског закона, који се сада налази пред Сенатом, предвиђа се плаћање закупа за општинска земљишта, које држава држи као што је то случај и код осталих градова. Предвиђа се и повраћај општинских земљишта које је до сада држава држала, у колико на овима нису већ изграђене железнице. Ми смо захвални Краљевској Влади за овај амандман који уноси правичност третираша и јасноћу у општинским финансијама. Београдска општина има велике издатке због овога положаја Престонице. Само за обазезе по спе-