Opštinske novine

326

Беог радскв општинске новине

цијалним законима, ми смо морали и у овом буџету да уиесемо суму од Дин. 15,295.334.'— (Управа града, школе, итд.). Ако већ не добијамо помоћ за ове издатке који нису сви чисто општински и за изградњу престонице, итали смо право да тражимо да се бар изједаачимо са другим општинама у правилима. Поред овога комисија је узела у претрес и буџете фондова и заклада као и школске буџете. Претресајући сваки буџет појединачно констатовано је да су расходи предвиђени према стварним потребама, као и да су расходи и приходи уравнотежени. Поједини буџети износе: Буџет фонда празничних течајева Дин. 321.300.Буџет канализационог фонда „ 4,600.000.Буџет убоипсе закладе „ 3.500.Буџет ватрогасне закладе „ 718.239.'Буџет грађевинско - регулационог фонда „ 1,182.800.Буџет ветеринарске закладе „ 45.500.'Буџет каналског фонда „ 485.000. 1 Буџет пољопривредне закладе „ 591.359.'Буџет специјалног грађевинског фонда „ 25.000.'Буџет чиновничког пензионог фонда „ 120.000.Буџет откупнине личног рада за оправку путева народном снагом „ 406.665.'Фонд за грађење и одржавање путеза „ 1,700.000.'Буџет регулационог фонда „ 7,265.000.Буџет фонда за помагање сиромашних инвалида и инвалидкиња 120.000.'Буџет фонда за стварање и одржавање радничких устанеза у Бео-

граду

2,679.180.'—

Буџет

општег школског одбора „

146.720.'-

Буџет

школског одбора за град

Београд

»»

8,200.983,—

Буџет

месног школског одбора у

Земуну

»»

1,464.431,—

Буџет

стручне продужне школе у

Земуну

168.770.'—

Буџет

занатских школа у Београду „

1,521.000,—

Буџет

државне женске занатске

школе у Београду „

15.500,—

Буџет овакав какав се износи пред Вас има све одлике уравнотеженог буџета чије остварење је базирано на сигурним прорачунима досадашњег искуства и досадањих остваризања. Ми смо убеђени да он никако не премаша платежну моћ Београђана. Приходи од такса и дажбина износе Дин. 126,132.776.'— а од привредних предузећа, тј. за директне против-услуге које Општина чини грађанима Дин. 211,178.419.'Из овога односа види се да Општинска управа води строго рачуна и у овом предлогу буџета да што маше оптерети грађане дажбинама а она се уЈедно стара да и тарифе за против услуге смаши. Што се тиче техничке обраде буџета, држимо да је он прегледан и да је у њега унето довољно јасноће. Приход од такса на странце морао се је по одредбама Закона показати одвојено и посветити

сав унапређењу туризма. Тиме се Општина лишава суме од 1,200.000.'— дин. која је до сада попуњавала потребе редовних општинских расхода. Буџетска комисија је учинила ово издвајање и распоредила ту суму на корисне издатке за унапређење туризма у Београду. Исто тако, по налогу надзорне власти, морао се је издвојити и приход од бановинске трошарине чији део држава препушта банозинама и нашој Оп1штини. До сада је тај приход служио за покриће редовних расхода. Сада смо га морали издвојити и посветити специјалним циљевима. Та сума од Динара око 2,200.000.'— биће посвећена једним делом проширењу Градске болнице а једним делом узимању земљишта за школске и гимназиске зграде. Из експоез-а Г. Претседника гг. већници ће се упознати са финансиским делозаљем Општине у току три минуле године. Из њега ће видети и стање општинских финансија које су данас сређене. Овај предлог буџета већи је од текућег буџета, али то не треба ништа да нас брине, јер се и становништво Београда увећава. Са бројем становника пешу се и потребе Београда и буџет би према тим потребама можда требао да буде и већи. Међутим, комисија није хтела да за дугорочне инвестиције увећава редован буџет, већ се за те ванредне потребе може остварити зајам у току идуће буџетске године и тако тај инвестирани терет распоредити на већи број година. Комисија није желела да се сада јаче искористи платежна моћ Београђана, утолико пре што стање општинских финансија дозвољава повољну реализацију једног зајма а ова Управа је у толикој мери олакшала ануитетну службу да се ануитет за овакав један зајам неће осетити у идућим буџетима. Са нарочитим задовољством констатујемо, да су сви завршни рачуни за протекле буџетске године израђени и да ће и они — у најскоријем времену 1 — бити изнети пред Градско веће. Овом приликом мора се нагласити, да је и завршни рачун за буџетску 1936 37 годину готов и да је то јединствен случај да се завршни рачун, тако рећи, тек зазршене рачунске године износи заједно са новим предлогом на одобрење. Прошле године пред буџетску дебату било је скептика који нису веровали да се предложени буџет може остварити. Ми смо испитујући добро ранија оствареља и платежну способност Београђана тврдили да ће се он остварити. Стварност је дала нама за право. Сада већ можемо да констатујемо да се текући буџет остварио са 100 °/о. Са истом вером и овом приликом буџетска комисија предлаже вам да овај предлог буџета усвојите. I ( " I— - ' I • ' ■ ! -" ' • I • Г • ! ' : . . _ . I , Известилац комисије, Чланови комисије: Д-р Стева Поповић, с. р. Васа Димитријевић, с. р. Танасије Здравковић, с. р. Д-р Пера Марковић, с. р. Божидар Матовић, с. р. Инж. Јован Петровић, с. р. Милан М. Стефановић, с. р. Бран. Тодоровић, с. р.