Opštinske novine
426
Београдске општинске новине
митраљези, топови, бомбе, — као и заштитно оружје од бомбардера — контраавионски топови, рефлектори, ослушне справе. Нарочнто је разноврсна и поучна изложба нашег војног ваздухопловства у Павиљону бр. 1. Ту је приказан прегледно и развој ваздухопловства и његово садашше стање. Као особита новост, појавио се на овој изложби, испред Павиљона бр. 1, и један отожир нашег војног ваздухопловства. То је авион без крила. Он има на горњем делу дугачке елисе, у облику звезде, које се окрећу и тако подижу авион и одржавају га у
је за ово кратко време невероватно велики, тако да наговештава чудне напретке у најскоријој будућности. * * * Изложба је врло добра школа, не само за јавне раднике и за широку публику, него и за ваздухопловце, који су овде могли видети најсавршеније типове авиона, о каквима они често само сањаре. И видели су их у разним квалитетима и типовима, оспособљене за велике брзине, за прецизно гађање, за борбу у ваздуху. Ту су видели типове аероплана за сарадњу са трупама,
Моменат са свечаног отварања Ваздухопловне изложбе. Напред: Изасланик Њ. В. Краља пуковник г. Влад. Сондермајер, претседник владе г. д-р Милан Стојадиновић, командант ваздухопловства арм. генерал г. Душан Симовић. С леве стране претседник Општине г. Влада Илић
вазд5'ху. Нктона је надмоћ у томе што може да се подигне са мале површине, и да се спусти на малу поврцгину. Не треба му широк аеродром. У ваздуху лети споро. Употребљава се за извиђање. И по квалитету, и по разноврсности, и по обиму изложба пружа прилично пуну слику модерне авијације и претставља једну приредбу од европског значаја. Она приказује прегледно и убедљиво прогрес ваздухопловне технике за последње три деценије, од првог успелог механичког лета до данас. Ту су изложени и први авиони, још несавршени, и најмодернији типови, који са сигурношћу носе врло велике терете и и изруче их где хоће, или спортски типови који смањују носеће површнне у лету (увлаче у свој труп точкове и стајни трап) да би појачали брзину. Прогрес
или са морнарицом, ловце за гоњење противника, лаке средње и тешке бомбардере, прецизне, суптилне и чврсте спортске авионе, итд. На изложби има нових типова, о којима нису још детаљније обавештени, ни сви светски стручњаци. Такав је италијански двомоторни ловац за стратегијска извиђања, за борбе и за брзо бомбардовање, „Бреда 88", који је сад први пут приказан публици. Њиме су постигнути следећи рекорди: 100 км. без оптерећења са средњом брзином од 554 км/сат; 1000 км. са оптерећењем од 1000 кг. са средњом брзином од 504,090 км/сат. Још је тајанственији италијански ловачки апарат „Маки 200", — брз, лако покретљив, отпоран — поред кога стоји стаклена табла на којој пише да су подаци о