Opštinske novine
432
Веоградске општинске новине
она и једрилица до разних опрема за авијатичаре и ваздухопловних инструмената. Овде су ивложили сеоје производе фирме: Кнебл и Дитрих — Инђија, Јасеница а. д. — Београд, Микрон — Београд, Телеоптик — Београд, Л. Шпартаљ — Београд, Авиа Сарајево, Рогожарски а. д. — Београд, Икарус а. д. — Земун, Змај а. д. — Земун, „Индустрија мотора" а. д. — Раковица—Београд, Једриличарска задруга „Утва" — Земун. Готове авионе изложили су: земунска фабрика „Икарус а. д." један ловачки авион ИК2, (који је привлачио већи интерес и у који се полажу нарочите наде), и један бомбардерски двомоторни авион Бленхајм; београдска фабрика „Рогожарски а. д." један авион једносед за акробације и један авион двосед Сим X; земунска фабрика „Змај а. д." један ловачки авион и један прелазни азион ФП2. Краљевски југословенски Аероклуб заузео је павиљон бр. 6 (Спасићеву задужбину) пропагандном изложбом, моделарством, једриличарством и ваздухопловном литератром. Друпггво за ваздушни саобраћај „Аеропут" заузело је својим пропагандним материјалом павиљон бр. 7 (Централну кулу). Спортска и туристичка авијација заузеле су павиљон бр. 8, а ватрогастзо — са својом иЗложбом ватрогасних одела, апарата за гашен>е пожара, ватрогасних кола и маски — павиљон бр. 9. * Стране државе и стране фирме узеле су необично видног учешћа на овој изложби. Нарочито су богато заступљене Чехословачка, Италија и Немачка.
Чехословгчка је заузела десно крило у павиљону бр. 3, цео Чехословачки павиљон и један део централне куле. Чехословачке фирме су изложиле више авиона, разних типова, авионске моторе, авионске инструменте, разне аеропланске делове, падобране и авијатичарс.ку опрему, једрилице и разноврстан проиагандни материјал. Нарочити интерес побуђују два лака, врло брза модерна спортска авиона. Италијанске фирме су заузеле павиљон бр. 5 и Италијански павиљон. Изложиле су најмодерније типове авиона, мотора, авионских инструмената и разног авионског прибора. Овде има више савршених ратних и спортских авиона, који су освојили разне светске рекорде. Ту је најнозији тип ловачког апарата марке Фиат, двомоторни бомбардер исте фирме, бомбардер Бреда 88 са брзином од 554 клм. на сат, туристички једномоторни четворосед фирме Бреда, поменути већ ловачки авион МС 200 фирме Маки, двомоторни средњи бомбардер фирме Капрони, туристички тромотор Кант. 3 1012 (са увлачивим стајним трапом), тромоторни бомбардерски и извиђачки авион С.М. 79 којим је постигнуто више значајних рекорда. Италијанске фирме су изложиле више модела познатих авиона рекордера,. већи број најмодернијих авионских мотора, прецизних инструмената и авионских делова. Италијански павиљон сведочио је о једној необично развијеној и усавршеној авионској индустрији. Немачке фирме су заузеле цео павиљон бр. 2 и лево крило павиљона бр. 3. Ту се истиче хидроавион До 18 са великим дометом, којим је постигнут светски рекорд у лету на даљину од 8.500 км. Ту има више лепих школских, спортских и путничких.
Њ. В. Краљ Петар II посматра бомбардере