Opštinske novine

Уредништво и администрација; Кнегиње Љубице 1 /II, телефон 26-242 Претплата; за годину дана 150.— дин., за пола године 80,—■ дин. Чековни рачун код Поштанске штедионице бр. 54.300

Излази једном недељно

12 септембра 1938 године

Година 56 — Број 35

ПОШТАРИНА ПЛАЋЕНА У ГОТОВУ

7н" ерзетвтска библиовека^

Краља АдвкоанДР'

73 - Ве стра-Д

УПУСТВ А ЗА ИЗРАДУ БУЏЕТА ОПШТИНЕ ГРАДА БЕОГРАДА ЗА 1939/40 ГОД.

На основу §§ 96 и 117 Закона о градским општинама и упуства Министарства финансија Бр. 6309 УП од 1 јуна 1938 год. за састав буџета градских општина за буџетску 1939/40 годину, прописујем следећа У П У С Т В А за израду буџета Општине града Београда за 1939/40 год. I - ГЛАВНА НАЧЕЛА Буџет је једногодишњи закон који обавезује установу, за коју је донет, да послује строго у његовим границама. Буџет градски у ствари преставља једногодишњи план општинског газдовања и у њему се огледа целокупна комунална политика једнога града. И ако, по својој суштини, буџет преставља само једно предвиђање, ипак је једна од његових најважнијих одлика у томе, да ова буџетска предвиђања одговарају стварном стању прилика града, тј. да буде реалан те да ое стање оствареног буџета не разликује много од стања какво је оно било предвиђено. И у колико је ова разлика мања у толико је буџет реалније предвиђен и обратно. Друга од главнијих одлика буџета је да мора бити уравнотежен: расходи морају бити покривени приходима. Овај буџетски принцип изражен је, у императивној форми и у § 116 Закона о градским општинама. Примењујући овај принцип приликом састава буџета ваља настојати, да и приходи и расходи у буџету одговарају колико је могуће више правом стању ствари. Општина, као установа јавно-правног карактера, за разлику од приватно-правне личности, приликом састављања овога буџета, прво предвиђа кредите за подмирење својих потре-

ба па тек онда, према величини ових, изналази изворе прихода. Али имајући у виду економско-привредне прилике и платежну моћ грађанства, од овога се принципа мора у неколико отступити. Услед тога, у буџет унеће се само они расходи који су неопходни за правилно пословање општинских институција и за подмирење општинских потреба. У овом погледу ваља спровести строгу али -разумну штедњу. Зато се скреће пажња дирекцијамаодељењима, да приликом израде предлога својих буџета воде рачуна само о стварним и прешним потребама. Потпуност и прегледност буџета захтевају да се у буџет уносе све врсте општинских прихода појединачно и то у пуном-бруто износу. Приходи се не смеју класирати на важне и споредне и услед тога што су споредни или малени да се предвиђају у буџету. Поред тога, примећено је, да су неке дирекције своје приходе и расходе, који су по својој природи сасвим различити, у својим предлозима буџета предвиђале нерашчлањено, скупно у једној позицији, односно потпозицији, и на тај начин поступиле противно принципу потпуности и прегледности буџета. На ово се скреће пажња да се овакво што не деси при саставу овога предлога буџета. У предлог буџета уносе се расходи у бруто износима. Сви расходи, изузев повраћаја прихода, који би се могли очекивати у току буџетске 1939/40 године, морају бити предвиђени. У колико један издатак у току ове буџетске године пада на терет прихода, треба га у предлогу буџета предвидети са том ознаком у примедби и образложењу. У предлог буџета уносе се све одлуке Градског већа и појединих одбора уколико се