Opštinske novine
ОПШГИНСКЕ НОВИНЕ
Стр. 383
Звања, у колико их буде било, навешће се само у списку хонорарног особља, који се прикључује предлогу буџета. За дневничарско особље — у предлог буџета уносе ое потребни кредити, исто као и за хонорарно, у заједничкој позицији, сумарно са бројем дневничара. Звања дневничара, у колико их буде било навешће се само у списку дневничара, који се прикључује предло■ гу буџета. Ако се исплата дневничара односно физичких радника врши на терет материјалних расхода, потребно је у специјалном делу образложења навести број тих радника, трајаше њиховог радног времена и колико се кредита предвиђа у материјалној позицији за њихову исплату, а колико на стварне материјалне расходе. За кредите личних расхода, дирекције односно одељења, саставиће спискове за све особље и то понаособ за статутно-регулисано, хонорарно и дневничарско. За статутно-регулисанб особље споскови се састављају према звањима, оним редом како су у предлогу буџета унети кредити. Спискови садржавају ове рубрике: партију и позицију буџета за 1938/39 годину, редни број, презиме и име, звање, разврстање, годишњи износ принадлежности и сумарни износ принадлежности истог звања. Спискови за хонорарно особље имају ове рубрике: партију и позицију буџета за 1938/39 годину, редни број, презиме и име, евентуално звање и годишњи износ принадлежности. Спискови за дневничарско особље изгледају исто као и за хонорарно са тим додатком што- ће се ставити још и рубрика за дневницу и у ову унети висину дневнице. Спискови хонорарноГ и дневннчарског особља морају бити састављени авбучннм рг-_ дом, бев обзира на звања. Персонални отсек, у сарадњи са Референтом за пенсије, Дирекцијом трамваја и осветлења и Одељком Земун, саставиће списак свих општинских пенсионера и на основу тога предложити потребан кредит за исплату пензиских принадлежности у току 1939/40 буџетске године. Исто ово важи и за предвиђање кредита за исплату помоћи у виду пензија удовицама и сирочади умрлих пензионера и активних службеника који су већ стекли право на пенсију по Статуту Дирекције трамваја и осветлења као и сталне помоћи у виду пенсија које се исплаћују на основу одлука Градског већа. Министар финансија, у упуствима за састав буџета наређује да се бројно стање особља запосленог у Општини смањи, и то поглавито неквалификованог, о чему ће дирекције односно одељења, строго водити рачуна при саставу својих предлога буџета. За лица која тангира Уредба Бр. 18904/1 од 10 маја 1934 године, у предлог буџета
треба уносити пуне принадлежности са ознаком у напомени са колико од сто то лице тангира поменута одредба. Б ■— Материјални расходи Материјални редовни расходи су они који заједно са личним и омогућавају редовни и сталан рад Општине као надлештва. Они су покривени редовним приходима. У предлог буџета могу се унети кредити само за оне најнужније потребе без којих Општина не би била у стању да одговори својим битним задацима. Према томе, никакав расход не сме бити предложен само на основу тога, што је такав расход већ постојао у овогодишњем буџету. Текст сваке позиције ваља да је јасан, да не би наступило двојако тумачење при његовој примени. Све неодређене изразе, као „итд", „и томе слично", „и друго" потпуно изоставити. Примећено је, да поједине дирекције-одељења кредите за разнородне потребе спајају у једну позицију тако, да се приликом извршења буџета појављују незгоде које онемогућавају правилност буџетирања. Да би се постигла потребна буџетска равнотежа, материјални расходи морају бити смањени. Нарочито ваља смањити кредите који се предвиђају за канцелариске и инвентарске потребе. Дирекције-одељења материјалне расходе груписаће према врсти и показати на једном месту и само у случају ако је који од расхода специфичан коме отсеку, стављаће се поднаслов-назив Отсека. Приликом уношења кредита у предлог буџета за радове и набавке потребно је да дирекције-одељења претходно изврше све радње, да добију начелну сагласност и мишљење односног одбора већника, тако, да се приликом претреса може дискутовати само о томе, хоће ли се или неће посао обавити или извршити набавка, обзиром на остале потребе града. Никако, као што је то до сада био случај, да ли се дотични посао или набавка може извршити за овај или онај износ. За материјалне расходе привредних предузећа и установа важи и напред речено под I. В — Ванредни расходи Кредити за ванредне расходе уносе се у предлог буџета по решењу Господина Претседника само за оне потребе и радове који се без одлагања морају у интересу Општине и грађанства извршити у току 1939 40 буџетске године. И за ове кредите важи речено код материјалних редовних расхода о претходним радњама и потребној сагласности и мишљењу. У вези § 116 Закона о градским општинама уз предлог буџета имају се приложити и предлози свих буџета заклада и фондова. С тога ће дирекције предузети све потребне