Opštinske novine

152

Београдске општинске новике

Коро је заступљен са тринаест слика, неколико портрета пуних галског духа и лепоте и неколико необично импресивних пејсажа. Он наставља француску традицију, а даје ипак необично много новог, нарочито у боји, тако да се сматра као оснивач једне смеле модерне сликарске школе. На насловној страни овог броја нашег часописа доносимо његов ванредни пејсаж из Париза ,,Кеј златара и Мост Сен-Мишел у Паризу". Сезан — „творац дефинитивних правила модерног сликарства", откровитељ „новог јеванђеља боја" — заступљен је на овој изложби са шест слика, које зраче необичном дискретном лепотом. Сваки од уметника, чија су дела изложена на овој изложби, значи читав свет за себе, једно дивно откровење, тако да би грехота било истицати само неке од њих, када се не могу споменути сви. Ипак, поред горње тројице, споменућемо само најпопуларније, чија смо дела навикли да гледамо у Лувру и по најбољим сликарским изложбама: Давид, Енгр, Жерико, Домие, Курбе, Мане, Дега, Моне, Реноар, Ван Гог. То је само неколико чланова ове величанствене сликарске „кохорте, тако густе, да ниједна земља, ниједно доба није никада познавало сличну".

Београд је, нешто више од месец дана, имао ту ретку част да чува једну од најдрагоценијих уметничких збирка слика на свету.

Курбе Гистав: Нага >жена (1862)

Имали смо необично задовољство да се дивимо дубини, лепоти и разноликости француског духа, који је толико блигак нашем схватању.

Давид Луј: Сабињанке (Са изложбе „Сто година француског сликарства")